Прототипът все още е замаскиран в класическия черно-бял камуфлаж
BMW ще пусне на пазара през 2018 новото BMW Z4 върху платформата на Toyota. Новото BMW Z4, което най-вероятно ще бъде преименувано на Z5, е уловено като прототип.
BMW Z4 стъпва само с мек сгъваем покрив
Прототипът все още е замаскиран в класическия черно-бял камуфлаж, но има една важна подробност: Новото BMW Z4 или BMW Z5, името все още не е фиксирано, тип G29, ще стъпи на пазара само с мек сгъваем покрив. Той се простира, както се вижда в нашите ексклузивни снимки, точно над главите на пътниците и достига до задния край.
Електрически управляемият гюрук вероятно ще се прибира зад седалките. Добре се разпознава и багажникът, който има почти хоризонтален капак, върху който се мъдри малък заден спойлер. Страничната линия на прозорците е леко раздвижена и калниците леко издадени.
BMW Z5 M все още не е потвърдено
Предната част на новото BMW Z4, известно още като BMW Z5, все още е силно замаскирано, обаче изглежда, че BMW е заимствал класически вид на новия Z4 от експресивния дизайн на предшественика. Капакът на двигателя достига до плоското вертикално предно стъкло, което е леко контурирано. Иначе, новото Z4 презентира сегашния дизайн на фаровете и големия вертикален бъбрек.
По-рано беше съобщено, че дължината на модела няма да надвишава 4500 мм, а височината - 1340 мм. Междуосието няма да бъде повече от 2500 мм. По този начин, най-близкия конкурент на автомобила като габарите ще бъде Porsche 911. Каресерията на Z5 е изработена от въглеродни влакна и по състава ще прилича на този, използван в моделите BMW i3 и i8.
Отказът от твърдия покрив се обяснява с факта, че BMW планира да разработва не само роудстър, но и ново поколение купе.
Двигателите на новото BMW Z4 ще бъдат от палитрата на BMW, осите на актуалното BMW M3 и благодарение на олекотените композитни материали ще тежи само 1400 кг. Съгласно BMW, Z4 M40i ще бъде с класическия редови шестцилиндров. Разбира се, не е забравен и добре познатият 3,0-турбо бензинов двигател (B58) най-малко с 326 к.с. Нов двулитров с компресор (B48) също е предвиден за BMW Z4 sDrive30i. М версията все още не е потвърдена.
BMW дължи двигателите и платформата благодарение на сътрудничеството с Toyota, хибридите и горивните клетки са ноухау от Япония. За разлика от Z4, Toyota, която вероятно ще носи легендарното името Supra, ще бъде истинско купе с твърд неподвижен покрив. Toyota Supra със задвижване на всички колела е с хибридна система от двулитров четирицилиндров двигател и 350 к.с. Дали и BMW също ще бъде оборудван с хибридна задвижваща система все още не се знае, дори и дали Z4 ще разполага със задвижване на всички колела, също не е решено.
По информация на "Клайне Цайтунг" новото BMW Z4 ще се произвежда в заводите на Magna Steyr в Грац. Дори и версията на Toyota също ще слиза от тези производствени линии.