Всичко това е част от подготовка за 60-годишнината на двуместния модел Lotus Seven
Компанията Caterham избра Фестивала на историческите автомобили Goodwood Revival за премиерата на следващата версия на "Седмицата" – роудстъра. "Изглежда така сякаш е проектиран през 1960, но още не стъпвал на конвейера ", казва производителят. Caterham Seven във всякаква форма прилича на автомобил от славното минало, всъщност отново се връща към "Седмицата" на Lotus. Но в Sprint вече има много по-ретро елементи.
Автомобилът може да бъде боядисан в един от шестте цвята (Cream, Mellow Yellow, Regency Red, Camberwick Green, British Racing Green и Misty Blue), съответстващи на оригиналните нюанси Lotus Seven от период 1966-1967.
Промените в изходящия модел включват нови предни калници, малки кръгли светлини в стил ретро, кремави джанти с полирани тасове, модифициран ауспух и доработен интериор.
Sprint е основан на най-малкия в гамата на марката, носещ наименованието Seven 160. И така, под капака е монтиран 660 -кубиков трицилиндров турбо двигател от Suzuki, който развива 81 к.с. и 107 Нм. Благодарение на собственото тегло по-малко от половин тон автомобилът може да ускори от нула до 60 мили/ч (97 км/ч) за 6,91 сек и да достигне максимална скорост от 161 км/ч.
Основната разлика между интериора на роднините: червеното арматурно табло и дървеното колело на волана. Уредите са подредени по различен начин. Схемата с два големи кръга на скоростомера и оборотомера, рамкирани с два по-малки (за горивото и о и температурата на двигателя), се смята за класика в Caterham.
Конструкторите са направили промени в окачването на модела - така че да е по-близо до оригиналния дизайн на Колин Чапман. Компонентите на шасито са защитени със сиво прахово покритие като във втората серия на Lotus Seven.
Генералният директор на Caterham Cars - Греъм Макдоналд, каза: "Винаги се гордеем с непрекъснатото развитие на Seven в продължение на 44 години и от факта, че сме ревниви пазители на модела. Пуристите ще оценят нивото на детайлизация, постигната в Sprint, за възраждането на автентичния характер на тези автомобили".
Довършителният набор от оригинални елементи включва кожена тапицерия от шотландския производител Muirhead с ръчни шевове, мокет в купето и багажника, табелка с регистрационния номер на предния панел, както и указателни табели Caterham Seven Sprint в стила на шейсетте години.
Компанията Caterham упорито продължава да увеличава броя на вариациите на Seven (последните примери, с изключение на Sprint, са балансираният Seven 310, показан само преди месец, и комфортният Seven 620S, който бе представен през януари). Всичко това е подготовка за 60-годишнината на роудстъра Lotus Seven, чийто юбилей ще бъде отбелязан през следващото лято.
Производителят нарича този модел капсула на времето, за да предаде настроението на миналото, но в същото време е произведение на модерния инженеринг.
Не е трудно да се разбере защо юбилейната "Седмица" ще бъдат тиражирана от 60 екземпляра. Компанията има намерение да продава новия автомобил само в Европа (вече се приемат поръчки). Може би поради малкия тираж и цената Seven Sprint е достатъчно солидна – 27 995 паунда. За сравнение, базовият Seven 160 струва 15 995 паунда.