Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Роудстърът Cup 250 става най-бързият пътен Lotus Elise

18.02.2016 10:44
Туит

Във Великобритания цената е 45 600 лири стерлинги, а в Германия - 61 100 евро

Компанията Lotus разкри на 16 февруари всички данни за новия роудстър Elise Cup 250. Той е оборудван с четирицилиндров турбо двигател 1,8, който генерира 246 к.с. и 250 Нм. Агрегатът е куплиран с шестстепенна механична предавателна кутия. Моделът сменя Elise Cup 220 с две врати и сега е най-бързата пътна версия на модела Elise (гамата на тази версия стартира със 136 конски сили).

Увеличението от 26 к.с. в сравнение с предшественика си е довела до намаляване на времето за ускоряване до 100 км/ч от 4,6 секунди но 4,3 секунди. Максималната скорост е увеличена от 225 км/ч на 248 км/ч. Между другото показателят е  по-добър от този на Porsche 718 Boxster S с двигател с мощност 350 к.с. и механична трансмисия  (4,6 сек) – причината е разликата в теглото от почти половин тон.

Новият Lotus има собствена маса от 931 кг. Като опция клиентът може да поръча подобрен аеродинамичен пакет от карбон, който намалява теглото до 921 кг. Това не е никак малко в сравнение, например, с базовата версия на Elise Sport 220 (за нея производителят твърди, че тежи 914 кг). Въпреки това съотношението мощност/тегло 250 Cup печели в надпреварата с предшественика: 264 к.с.  тон (или 267 к.с. с пакет Carbon Aero Pack) срещу 240,7.

Притискателната сила при максимална скорост е равна на 155 кг. Като се има предвид оптимизираната аеродинамика за писта, автомобилът може да бъде се наречен много бърз.

Другите характеристики на модела са: литиево-йонна стартерна батерия, състезателно окачване с регулируем преден стабилизатор, амортисьори Bilstein и пружини Eibach, ковани джанти, спирачки апарати  AP Racing отпред и Brembo отзад, спирачни дискове с диаметър 288 мм отпред и отзад. На предната ос са поставени гуми Yokohama AO48 с размери 195/50 R16 (при предшественика предните са 175/55 R16), а задните - 225/45 R17.

Производителят не разкрива в момента разхода на гориво. Вероятно той ще бъде като на предшественика 220 – 7,5 л/100 км в смесен цикъл.
На основните пазарите новият Elise ще се появи през април тази година, включително и в Северна Америка, където доскоро изборът беше ограничен само до един модел Lotus Evora и временно бе спрян от продажба заради проблеми с въздушните възглавници. Във Великобритания цената на роудстъра Lotus Elise Cup 250 е 45 600 лири стерлинги, а в Германия - 61 100 евро.

Седалките със защитни рамки от въглерод и тапицерия от Alcantara са част от базовото оборудване. Срещу доплащане клиентът може да получи кожен салон и информационно-развлекателна система, допълнителни изолационни елементи. Променен е и дизайнът на някоя уреди, като например бутона за стартиране на двигателя.

Шефът на Lotus Жан-Марк Гал е убеден, че нито един от конкурентите не предоставя такава комбинация от ефективност и достъпност. Версията Cup 250  е още един начин да бъде показана неостаряващият оригинална конструкция на автомобила, чиито корени водят от 1996.

Коментари
comments powered by Disqus