С наближаването на лятото компанията ще разкрие пълните характеристики на автомобила
През февруари тази година холандската фирма Donkervoort обяви разширяването на моделната си гама. Базовият модел е все още един (роудстърът D8 GTO), но има вариации на тема тегло. Към стандартния и лимитирания до 14 копия вариант Bilster Berg Edition се присъединява пътната топ версия D8 GTO-RS и междинната модификация D8 GTO-S. В края на 2016 г. ще се присъедини "най-горещият" и безкомпромисен Donkervoort D8 GTO-R, който е чисто пистов автомобил. В същото време компанията предлага повече информация за двойката новодошли.
Моделът D8 GTO-RS доразвива конструкцията на базовия D8, но при него предната част е с напълно прекроена с цел по-голяма аеродинамика , ревизирано окачване, включително разширена следа, както и напълно сменена спирачната система.
Известно е, че в основата на Donkervortov лежи тръбна рама от стомана, допълнена от силови елементи от въглеродни влакна и алуминий. Външните панели са направени от карбон. В RS. Добавен е трасмисионен тунел, изработен от въглеродни влакна. Като цяло салонът е като на старите версии, различията са във фините детайли, цветовете и материалите.
Както при всички събратя, D8 GTO-RS е оборудван с четирицилиндров турбо двигател от Audi – 2,5 TFSI. Тук той е пренастроен с помощта на партньора Bosch. Мощността и динамиката на мотора холандците не оповестяват. Ако роудстърът 8 GTO във версията с 381 к.с. и 475 Нм и е в състояние да ускори до първите сто за 2,8 секунди, то е ясно, че параметрите на RS ще бъдат по-впечатляващи. Между другото, всички дорабатени елементи се подготвят с цел автомобилът да се представи на Зеления ад.
През 2004 г. и 2006 г., бившите модели Donkervoort D8 RS постигнаха на пистата Нюрбургринг следните времена: 7: 18.01 и 7: 14.89. Първият резултат и в момента е най-добрият сред пътните автомобили (без да броим ранен прототип на McLaren F1. И досега старият модел Donkervoort е сред най-бързите модели на Северната дъга. Наследникът трябва да защитава честта на предшественика си.
Първите роудстъри D8 GTO-RS ще пристигнат при клиентите до лятото на 2016 г., когато ще започне тяхното производство. Ще бъдат направени само 40 единици (21 от тях вече са продадени, например). Първоначалната цена на RS e 151 173 евро, без данъците. За сравнение, базовият модел D8 GTO Touring (345 к.с. и 450 Нм) е 126 173, а неговияг колега D8 GTO Performance – 134 713 евро. С наближаването на лятото компанията ще разкрие пълните характеристики на версията Donkervoort GTO-RS и в същото време от него ще се очакват изненади на Нюрбургринг.