Лидерската си позиция запазва АвтоВАЗ с реализирани 23 639 коли през миналия месец
Според Асоциацията на европейския бизнес продажбите на леки автомобили и лекотоварни автомобили в Русия през февруари са намалели с 37,9% до 128 298 превозни средства. Според резултатите от първите два месеца на 2015 г. руският автомобилен пазар падна с 32,1% до 243 826 превозни средства.
Както отбелязват от AEБ, автомобилният пазар сега навлиза във фаза на ясно очертано забавяне и февруари е само началото на отрицателната тенденция.
Продажбите още не са достигнали дъното си, така че през следващите няколко месеца ще бъде много трудно. В същото време добри макроикономически новини, като стабилизирането на рублата, дават надежда за подобрение в дългосрочен план, посочват от асоциацията. Според прогнозата на AEБ през 2015 г. на руския автомобилен пазар ще бъдат реализирани 1,89 милиона автомобила, което е с 24% по-малко в сравнение с миналата година.
Лидерската си позиция на руския автомобилен пазар запазва АвтоВАЗ с реализирани 23 639 коли през миналия месец, което е с 23% по-малко, отколкото преди една година. Второто място по продажби продължава да държи Hyundai с 13 233 продадени коли (-5%). Това е най-добре продаваната чужда марка в Русия. Третата позиция е за южнокорейската компания KIA с 12 563 продадени автомобила (-6%). След това е Nissan – клиентите на марката са избрали 9447 автомобила (-45%). Топ пет на лидерите затваря Renault с реализирани 9100 коли (-46%). В Топ 10 на най-продаваните марки в края на февруари попадат още Toyota (7143 бр., -40%), Volkswagen (5804 бр., -49%), Skoda (5618 бр., -12%), Mercedes-Benz (4151 бр., + 18%) и BMW (3550 бр., + 6%).