Новите регистрации нараснаха до 855 466 автомобила през август на пазарите на ЕС и EFTA
Продажбите на нови коли нараснаха с 9,5% в Европа през миналия месец благодарение на Fiat Chrysler Automobiles, Renault, Daimler, Toyota и Kia, които отбелязват двуцифрен ръст, докато Volkswagen Group след скандала с вредните емисии продължава да губи почва.
Новите регистрации нараснаха до 855 466 автомобила през август на пазарите на ЕС и EFTA, посочва индустриалната асоциация ACEA в свое официално изявление, като подчертава възстановяването на пазарите в Южна Европа благодарение на Fiat Chrysler Automobiles и нискобюджетните марки. От асоциацията изтъкват, че като цяло резултатите са впечатляващи на фона на най-ваканционния месец на годината.
Fiat Chrysler публикува най-голяма печалба сред големите автомобилни производители с 20% увеличение на продажбите си, подпомогнати от пазарите в Италия и Испания и ръст от 30% на своята марка Jeep.
Продажбите на Renault Group скочиха с 15%, стимулирани от впечатляващия ръст от 39% на своята бюджетна марка Dacia. Toyota отбелязва увеличение на новите се регистрации в размер на 18%, докато продажбите на KIA нараснаха с 16%.
VW Group, най-големият автомобилен производител в Европа, бележи нарастване от 6,3%. Количеството на новите продажби на Seat e увеличено с 18% благодарение на току-що стартиралия първи кросоувър на марката - Ateca. Продажбите на марката VW се увеличиха с 5%, продажбите на Audi - с 6,8%, а на Skoda - с 2,9%. Пазарният дял на VW Group падна до 26,0% за август при 26,8% спрямо същия период на миналата година.
Продажбите на PSA Group, втория по големина автомобилен производител в Европа, нараснаха само с 2,8%, като новите регистрации на марката Peugeot бележат ръст от 6,3%, докато Citroen отбелязва спад от почти половин процент, а продажбите на DS слязоха надолу с 15% поради застаряващата моделна гама.
Сред премиум марките - Mercedes-Benz на Daimler, и марката Smart отчитат комбиниран ръст от 17%. Продажбите на BMW Group, включително Mini, нараснаха с 6,9%.
През първите осем месеца на годината цялата индустрия регистрира увеличение на продажбите от 7,8% до 10,1 млн. единици. Пазарният дял на VW Group в периода е понижен до 24,1%, което е най-ниското ниво от 2011 г. насам и 25,3% спрямо преди една година.
През миналия месец новите продажби в Италия нараснаха с 20% и с 5% в Испания. В Германия, най-големия пазар в Европа, новите регистрации скочиха с 8,3%, докато френските продажби се увеличиха с 6,7%. Във Великобритания продажбите отбелязаха по-висок ръст от 3,3% в навечерието на промяната на ситуацията на пазара на Острова от септември, което ще послужи като сериозен тест на търсенето в страната след гласуването на Brexit.