На 30 май 1916 г. спортният автомобил Peugeot L45 печели Indianapolis 500
Хипотетичният спортен автомобил Peugeot L500 R Hybrid има три двигателя: бензинов, генериращ 270 к.с. и 330 Нм и чифт електрически двигатели на задната ос,както и автоматична трансмисия, благодарение на което сумарната мощност достига 500 к.с. и 730 Нм. Ускоряването до 100 км/ч отнема само 2,5 секунди. Едноместният автомобил, висок 1 метър и тежащ 1 тон, изминава 1 километър за 19 секунди. Именно по този начин подразделението Peugeot Sport чества стогодишнината от победата в американското състезание Indy 500 и показва как биха изглеждали спортните автомобили на марката в бъдеще.
Новият концепт е мост между миналото и бъдещето: на 30 май 1916 г. спортният автомобил Peugeot L45, пилотиран от италианско-британски състезател Дарио Реста печели легендарното състезание Indianapolis 500 500 със средна скорост от 135 км/ч. Хибридът, носещ подобна ливрея, празнува днес един век от триумфа.
Хибридната задвижваща система не е нова. През 2014 г. тя беше показана на прототипа Peugeot Quartz, през 2015 г. се появи и в концепта Peugeot 308 R Hybrid. Динамичните характеристики и на двата автомобила са по-скромни в сравнение с представения преди дни L500 R.
Салонът е охарактеризиран като индивидуален, плаваща капсула в каросерията на автомобила. Архитектурата i-Cockpit, която наскоро се появи и в кросоувъра Peugeot 3008, е допълнена с два холографски прожекционни дисплея.
От една страна, концепцтът Peugeot L500 R Hybrid изглежда така, сякаш дизайнерите отново пускат много силна пара в локомотива . От друга – това толкова натрапчиво повтаряне на хибридната задвижваща система (за трети път вече) не оставя съмнение, че концернът PSA разчита на нейния бъдещ успех с модели от марките Citroen и Peugeot, както и в бъдещите автомобили на премиум марката DS Automobiles и съвместните продукти с китайската компания Dongfeng. За перспективите на "зелените" модели на концерна PSA писахме съвсем наскоро.