Подобно на своите колеги, скандинавският модел с повишена проходимост има по-голям клиренс, защитена с черна пластмаса каросерия, облицовано дъно, както и релси на покрива. Изненадва ни, че двойното предаване не е задължително.
Други отличителни знаци на повдигнатия 9-3X са двойният ауспухов накрайник и 17-цоловите колела с гуми във формат 225/50. Задвижването на четирите колела е самопонятно само за бензиновите версии, като тук имаме предвид двулитровото изпълнение (210 к. с., 300 Нм), както и неговия екологичен аналог BioPower.
1,9-литровият битурбодизел от друга страна (180 к. с., 400 Нм) предава тягата си единствено към предния мост. Трансмисиите са 6-степенни, съответно механична и автоматизирана.
Салонът на Saab 9-3X има ниво на обзавеждане Vector. По арматурното табло са добавени декорации от алуминий, докато самите седалки са покрити с черна кожа и сив текстил. Товарният отсек на шведското комби побира между 477 и 1331 литра, а максималният прикачен товар е 1,6 тона.