Комби версията на Saab 9-5 ще дебютира на автосалона в Женева успоредно с фейслифта на 9-3 и специално подготвен за изложението прототип, който трябва да представи бъдещето на марката.
За появата на 9-5 SportCombi или SportWagon, както ще се казва на част от пазарите, ви информирахме още преди месец, но официалните му фотографии и характеристики бяха представени едва сега. Самият модел е базиран на седан версията, като разликите спрямо него са единствено в задната част, дори и вратите са идентични. А тя се характеризира със задните колони, които наподобяват формата на стик за хокей, масивната остъклена повърхност и автоматичния капак на багажното отделение. То ще побира стандартно 527 литра, но при сгънат заден ред седалки обемът нараства на 1600 литра. При последната конфигурация подът на дългото 1,96 метра товарно отделение остава напълно равен и то при положение, че не са нужни никакви допълнителни процедури като например отстраняването на подглавниците.
Комби версията на Saab 9-5 ще използва идентична техника с тази на седана, което означава, че и гамата двигатели ще бъде еднаква, т.е. двулитров турбодизел (160 к. с.), двулитров бензин отново с принудително пълнене (220 к. с.) и V6 с работен обем от 2,8 литра и максимални мощност от 300 к. с. и въртящ момент от 400 Нм. По-късно би трябвало да се появят новият 1,6-литров бензин (180 к. с.) и двулитровият BioPower E85, разработен специално за биоетанол. Интелигентната система за разпределяне на въртящия момент между предния и задния мост Saab XWD с електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване също ще бъде част от пакета.
В Женева Saab ще представи и специално подготвен за изложението прототип, който трябва да представи бъдещия дизайн на марката. „Плавните линии на концепта въвеждат стилистичните похвати, вдъхновени от уникалното скандинавско и свързано със самолетната индустрия минало на Saab“, гласи официалният пресрилийз на компанията в частта си за проектирания от Джейсън Кастриота прототип. „Част от модерните технологии при него са двойното предаване с електрическо задвижване на задната ос и иновативната комуникационна платформа, базирана на операционната система Android“.
На щанда на шведите или по-скоро на холандските им собственици от Spyker ще се появят още фейслифтът на 9-3 и 9-3 Convertible Independence Edition, с който Saab ще отпразнува първата си годишнина като независима от GM компания.
Airplane
V8 с работен обем от 2.8 литра:) Май на някой му се е спало повечко....Махнете 2 цилиндъра, че се изложихме пред чужденците...Опел все още нямат V8, та затова и СААБ няма как да го имат....