Първите фотографии на Saab 9-5 от моделната 2010 година се появиха в Интернет. Автомобилът ще дебютира на автомобилния салон във Франкфурт през септември.
Промените по 9-5 2010 спрямо настоящата версия са минимални. Впечатление правят оцветените в черно предни колони и лайстна над страничните прозорци. Спускащите се плавно назад задни колони оформят динамичния силует на модела, чиято ревизия завършва със светодиодни задни светлини.
Интериорът е решен типично в стила на шведския производител. Централната конзола и арматурното табло оформят числото 7, вентилационните отвори заемат голяма част от свободното пространство, бутонът за стартиране е изведен до скоростния лост. Новият волан изненадващо напомня този на Opel Insignia, но комфортните седалки с ясно изразена странична опора остават запазена марка за Saab. В списъка с екстрите вероятно ще попаднат информационно-развлекателната система за задния ред седалки, биксеноновите адаптивни светлини, аудио системата на Harman Kardon, безключовото отваряне на вратите и 8-инчовия дисплей на Panasonic за навигационната система на арматурното табло.
Saab 9-5 е конструиран върху спортната версия на платформата Epsilon II на GM. Междуосието е цели 2,84 м, което предполага обширно пространство за пътниците в салона и отлични нива на комфорт. Багажното отделение впечатлява със своите 513 литра. Под капака на Saab 9-5 ще работят три бензинови мотора с принудително пълнене – 1,6-литров четирицилиндров двигател със 160 к. с., двулитров четирицилиндров с 210 к. с. и 2,8-литров V6, който слага юздите на 300 „коня“. За почитателите на дизела Saab предлага две версии на двулитровия мотор със 160 и 190 к. с. Очаква се в близко бъдеще Saab 9-5 да получи хибридна версия, както и модел, предназначен за работа с биогориво.
Новият Saab 9-5 ще се появи на пазара в Европа през април 2010, като базовата цена ще гравитира около 35 000 евро.
banicata
Харесвах много шведските коли, но американците развалиха всичко. Не може марка като СААБ да ползва части на опел. Както някой беше писал някъде във форума това е луксозният опел. Чакам с нетърпение новите собственици от кюниксек да направят кола без части на GM. Частите ще струват майка си и баща си но ако не е опел ще си заслужава. Не, че не хартесвам опел но не можеш да бориш силната немска конкуренция с разкрасен опел. Същото важи и за волво разкрасен форд, сега май и китайци ще го правят. Старите волва бяха коли мечта.
Demayo
Браво на СААБ, отново представят модел, който спокойно може да се произвежда 10 години и повече! Въпреки, че всички знаем, че новият 9-5 е базиран на базата на Инсигния, се е получила много добра кола! Таблото просто си остава точно каквото трябва да бъде в един СААБ!
tony
naprawo automotor und sport da te nazna4awat za da im pi6e6 statiite :)
BAT_J
Дизайнът е изцяло американски...в силуета се долавя новият Ford Taurus, който е изцяло създаден за американския пазар. Това не означава, че автомобилът не е интересен и различен и това ми харесва, друг е въпросът колко запазва идентичността на СААБ. Воланът от Инсигния според мен прекрачва допустимите граници на взаистване на компоненти от други марки на GM. С висока базова цена от 35 000 евро има опасност да се превърне в една по скъпа версия на евтините седани от GM...моделът е много важен за СААБ, но е въпрос на време дали ще им осигури необходимите продажби