Saab и ZF ще работят съвместно по платформата Phoenix, върху която ще бъдат базирани новите автомобили на шведската марка.
ZF Chassis Systems ще отвори завод само на три километра от централата на Saab в Тролхетан, където ще се произвежда новата подрама и задната ос с петточково окачване, които ще са в основата на Phoenix.
Основните компоненти ще се пресоват в Тролхетан, след което ще бъдат транспортирани до ZF Sverige AB (дъщерната фирма на ZF, основана за цета), където ще се заваряват и към тях ще бъдат добавяни монтажните елементи за шасито. Задната част ще получи още там окачването и спирачната система, след което цялата подрама ще бъде транспортирана отново до завода на Sabb, където директно ще се качи на поточната линия.
Новото партньорство ще позволи на Saab да намали значително транспортните разходи и тези за склад, като същевременно контролът върху производствения процес ще бъде много по-голям. Успоредно с това ZF Sverige AB ще отвори нови 50 работни места, като от ZF се надяват да разширят активностите си в региона и да започна доставки и за Volvo, тъй като заводът на шведите в Гьотенбург е на час път от Тролхетан.
Батето
ZF е германска фирма, със седалище в град Фридрихсхафен. Наименованието й е съкращение от Zahnradfabrik Friedrichshafen. Вмомента ZF правят скоростни кутии с до осем предавки, 9-степенната влиза скоро в серийно производство.
Васил Зарев
Здравей.От коя държава е ZF.Питам защото ме интересува да знам.Сега четем във вестник НОВИНАР от 18.07.2011 г.за Автоматик с девет предавки на Фирмата - ZF.Но не пише от коя държава е.Знам за шест предавки.Но за девет не бях чувал.