Потенциални партньори могат да спасят компанията и да разрешават финансовите и проблеми.
Собственикът на Saab, National Electric Vehicle Sweden (NEVS) разкри, че е в преговори с потенциални партньори, тъй като се стреми да поднови производството на автомобили и разработването на нови модели.
От NEVS бяха принудени да спрат производството в завода на Saab в Швеция, поради недостиг на парични средства за разплащане с доставчиците. Миналата седмица NEVS отрече, че Saab е изправена пред неплатежоспособност, след като доставчикът им е подал жалба за несъстоятелност.
"Имаме нужда от сътрудничество, за да се осигури дългосрочен план и да ни помогне да решим нашите временни финансови предизвикателства", каза говорителят на NEVS.
Той разкри,че NEVS е в контакт с потенциални инвеститори, но отказа да ги назове. “Получаването на нови инвестиции е предпоставка за формирането на решение за това как и кога можем да възобновим производството", каза той.
Labo Test, един от доставчиците на Saab, се обърна към шведския съд и обвини автопроизводителя в несъстоятелност заради неплатени сметки, възлизащи на 150 000 крони (16 372 евро). Според NEVS петицията вече е оттеглена.
"Компанията не разполага с достатъчно пари в брой в момента, за да изплати всички дължими дългове, но активите ни са по-големи, отколкото дълга. Не мога да кажа точно кога, но на доставчиците ще бъде платено”, разкри компанията в изявление.
Дългът на автомобилния производител е в размер на 3,6 милиона крони (393 000 евро).
NEVS, която е контролирана от National Modern Energy Holdings Ltd., чийто основател и главен собственик е китайско-шведският бизнесмен Кай Йохан Дзян, купи Saab от холандския производител на спортни автомобили Spyker през септември 2012 г. с цел съживяване на марката с модели с електрическо задвижване, насочени главно към китайския пазар.
Производството на задвижвания с бензин 9-3 модел започна година по-късно, но от май компанията се сблъска с финансови затруднения и спря производство, което възлизаше на шест автомобила на ден.
Spyker купи Saab от General Motors в началото на 2010 г., но скоро бе сполетян от финансови проблеми и изразходи месеци в опити да сключи сделки с китайски компании, преди Saab да обяви банкрут през декември 2011г.