Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сагата с двойните дифузори се повтаря година по-късно

12.03.2010 14:00 1
1
2571869996
Туит

Тим-шефът на Mercedes GP Рос Браун коментира, че неговият отбор, както и останалите участници в шампионата, нямат друг избор освен да копират нестандартната конфигурация на задното крило при McLaren, която стана причина за толкова дискусии преди началото на сезона.

В действителност задното крило на MP4-25 е само част от цялостната система, която позволява на Хамилтън и Бътън да бъдат много бързи на правите, без това да се отразява върху поведението на техните автомобили в бавните завои. Точно зад предния ляв носач, върху горната част на монокока, е разположен отвор (т.нар. F-duct), който служи за охлаждане на кокпита.

Функцията му обаче е двойна, тъй като въздушният поток от него се насочва към задното крило и по този начин позволява т.нар. срив в работата му. При него аеродинамичното прилепяне се намалява значително, което увеличава скоростта на правите и в бързите завои. На практика „включването“ на тази система се осъществява посредством коляното на пилота, което може във всеки един момент да спира въздушния поток от "шнорхела".

От Renault критикуваха много агресивно подходa на McLaren и решението на ФИА, че тази концепция не противоречи със забраната за подвижни аеродинамични компоненти. „Започнаха поредната битка, която ще струва купища пари“, заяви управителният директор на французите Боб Бел. „Ръководният орган трябва да е много по-строг при такива ситуации.“

Подобна бе и ситуацията с двойните дифузори миналата година. Може би поради тази причина техният главен защитник от преди 12 месеца Рос Браун обяви, че Mercedes GP приема дизайна на McLaren и ще се опита да го копира. „Трябва да направим наша собствена версия. „Преди не беше ясно доколко това е законно, но ФИА вече даде своята оценка, така че всички трябва да поемем по този път. Имахме идея какво правят, но не знаехме как се получава. Сега вече ни е ясно.“

Техническият директор на Lotus Майк Гаскойн обаче споделяше мнението на Боб Бел. „Все още съм на мнение, че това е подвижен аеродинамичен компонент, тъй като аеродинамичната конфигурация на автомобила се променя“, обяснява Гаскойн. „Няма никакво значение дали пилотът ги (аеродинамичните компоненти) контролира с коляното си или не, те не са с еднаква форма през цялото време, така че става дума за подвижен аеродинамичен елемент.“

Коментари

Име
Разбира се, това е нормално за McLaren, можете да си спомните шпионския скандал, където изгоряха само пионки. Това е техния начин да играят във Ф1, а трябва да ги изхвърлят. Жал ми е и за Бътън.

comments powered by Disqus