Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Sauber има предимство с гумите

09.03.2010 15:26
Туит

BMW Sauber има напълно реален шанс да обърка сметките на четирите водещи отбора, сочи анализът на Bridgestone за начина, по който отделните автомобили използват гумите.

C29 на Sauber записа серия отлични резултати по време на предсезонната подготовка, но повечето коментари около постиженията на Педро де ла Роса и Камуи Кобаяши се въртяха около квалификационните опити и помпането на мускули с цел привличане на спонсори преди началото на сезона. Анализът на Bridgestone обаче сочи, че автомобилът на бившия заводски тим на BMW износва най-слабо гумите спрямо тези на Ferrari, McLaren, Red Bull Racing и Mercedes GP.

Добрият мениджмънт на състезателната Bridgestone Potenza ще бъде от огромно значение през този сезон заради две причини. Първата засяга квалификациите. Мекият комплект ще гарантира по-предна стартова позиция, но ще е проблем за самото състезание (през 2010 г. всички пилоти, участвали в Q3, ще стартират със същите гуми, с които са дали най-доброто си време в квалификациите). Втората се отнася до надпреварата – по-бавното и равномерно износване е сериозен плюс с оглед забраната за презареждане и позволява много по-голяма вариативност по отношение на стратегиите.

Според Хирохиде Хамашима, директор в отдел развойна дейност състезателни гуми на Bridgestone, разликата между автомобилите на Ferrari, McLaren, Red Bull Racing и Mercedes GP по отношение на гумите е пренебрежимо малка, но при Sauber C29 ситуацията е различна.

„Сравнихме данните на отделните отбори и установихме, че при бързите тимове (четирите горепосочени) процесът на износване е много близък“, обяснява Хамашима за Autosport. „Всички ще стартират със 150 кг, същевременно ще трябва да използват и двата типа гуми (по-меката и по твърдата смес за дадено състезание), което означава, че разликите между тях ще са минимални. При Sauber обаче процесът е много по-равномерен.“

На пистата в Бахрейн значението на гумите не е толкова голямо, но според Хамашима в Sauber ще имат на разположение стратегии, които другите отбори едва ли ще могат да си позволят. На въпроса дали предимството на C29 по този показател ще помогне на екипа от Хинвил да блесне в квалификациите, той отговаря: „Да, възможно е. С един такъв автомобил можеш да го направиш. Мисля, че в Барселона ще бъде много интересно, тъй като пистата е твърде агресивна към гумите и мекият комплект ще е способен само на една бърза обиколка преди ресурсът му да започне да се изчерпва. В Монако и Бахрейн, които по принцип са много леки за гумите, спецификацията, която ще е най-добра като време, ще е най-добра и за цялото състезание. Това наистина ще направи битката много интересна.“

Според Хамашима след последния тест на „Каталуня“ силите в челото са много по-изравнени. "На първите три групи тестове изглеждаше, че Ferrari има предимство що се отнася до единична обиколка. В Барселона обаче McLaren и Red Bull използваха последните си спецификации (на автомобилите) и ситуацията се промени. На този етап е много трудно да правим категорични прогнози“, завършва Хамашима.

Коментари
comments powered by Disqus