Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Sauber първи копира MP4-25 на McLaren

25.03.2010 11:27
Туит

BMW Sauber стана първият тим, копирал идеята на McLaren за "срив" на задното крило. Отворът за входящ въздух на C29 обаче е позициониран върху лявата радиаторна кутия.

Точно зад предния ляв носач на McLaren MP4-25, върху горната част на монокока, е разположен отвор (т.нар. F-duct), който уж служи за охлаждане на кокпита. Функцията му обаче е двойна, тъй като въздушният поток от него се насочва към задното крило и по този начин позволява т.нар. срив в работата му. При него аеродинамичното прилепяне се намалява значително, което увеличава скоростта на правите и в бързите завои. На практика „включването“ на тази система се осъществява посредством коляното на пилота, което може във всеки един момент да спира въздушния поток от "шнорхела".

При C29 принципът на работа би трябвало да е сходен. Тъй като промените по шасито са ограничени заради техническия правилник, екипът на Sauber е позиционирал въздуховода върху лявата радиаторна кутия. Според Autosport обаче въздушният поток не се насочва само към горния елемент на задното крило, какъвто е случаят с McLaren, а към основния. Все още не е ясно по какъв начин пилотът ще контролира „включването“ на системата, както и дали Sauber ще я използват в предстоящата Гран при. Със сигурност обаче екипът от Хинвил ще я тества по време на свободните тренировки, тъй като това не е възможно в аеродинамичния тунел заради ограничението на скоростта, което ФИА налага там.

„На този етап това е само протитип. Екипът работи върху него през последната седмица“, обяснява Педро де ла Роса. „Трябва да сме отворени към новите идеи. Не сме го тествали, но сега имаме отличен шанс да го изпробваме. Едва след като видим, че работи, ще преценим дали да го използваме и по време на състезанието. Нужно е обаче търпение, за да вземем правилната оценка.“

Дългогодишният тестови пилот на McLaren и настоящ титулярен на Sauber признава, че е наясно със системата на MP4-25, но допълва, че при C29 тя е напълно различна. „Да, знаех част от нещата, по които работеха в McLaren, но тази система си е изцяло на Sauber. Тя е много по-различна. Ако трябва да съм честен, абсолютно нова е за мен. Ето защо трябва да вляза в автомобила и да проверя как точно ще работим с нея. Засега сме на този етап.“

Коментари
comments powered by Disqus