Въпреки това японците са категорични, че остават във Формула 1
Управителният мениджър по моторспорта на Honda Масаши Ямамото и бившият тим шеф на Sauber Мониша Калтенборн сложиха подписите си на договора за задвижващи системи през април тази година. След като Калтенборн бе освободена от ръководния пост обаче, се заговори, че собствениците на тима искат да се откажат от сделката за 2018 година. И това стана факт!
„Изградихме добри взаимоотношения със Sauber и с нетърпение очаквахме да влезем заедно в сезон 2018 на Формула 1”, коментира Ямамото в официалното изявление на Honda.
“За съжаление по време на дискусиите с промененото ръководство на тима стигнахме до взаимното споразумение да прекратим проекта заради различия в бъдещите планове на двете страни.”
„Искаме да благодарим на Sauber за сътрудничеството и им желаем всичко най-добро в бъдеще.”
Новият тим шеф на Sauber Фредерик Васор допълни, че причините за прекратяването на договора са „стратегически”. Собствениците на отбора не желаят още един проблемен сезон като настоящия, а едва ли Honda ще бъде на нивото на останалите производители дори и догодина. В момента Sauber използва задвижващи системи на Ferrari, но версия 2016 г., което е все по-съществен минус заради бясното развитие в тази област.
След отказа на Sauber McLaren остава единствената връзка между Honda и Формула 1. Британците вече не пестят критиките си към японския производител и признаха, че търсят и други варианти за бъдещето. Нито Ferrari, нито Mercedes обаче имат желание да работят с McLaren, като Renault е единствената алтернатива.