Новият флагман на испанската марка получава задвижване на всички колела
Испанската компания Seat представи нов флагмански модел – седемместния кросоувър Tarraco, който ще се позиционира в гамата над всъдеходите Ateca и Arona. Премиерата на автомобила се състоя на специално събитие в испанския град Тарагона.
В основата на новия модел лежи модулното шаси на Volkswagen Group, което се нарича MQB А. То вече е в основата, например, на Skoda Kodiaq и Volkswagen Tiguan Allspace. Дължината на испанския кросоувър е 4735 мм, височината - 1658 мм и междуосието - 2800 мм.
Seat Tarraco ще бъде на разположение с пет- или със седемместен салон. Багажното отделение на модификацията с пет седящи места е 760 литра, а при сгънат втори ред се увеличава до 2000 литра.
В началото на продажбите кросоувърът ще се предлага с четири двигателя. Базовата версия получава 1,5- литров четирицилиндров турбодвигател с мощност 150 к.с., предно предаване и шестстепенна механична трансмисия. В допълнение, той ще се предлага двулитров агрегат със 190 к.с., работещ заедно с седемстепенна роботизирана предавателна кутия с два съединителя и задвижване на четирите колела.
Дизеловата гама двигатели е представена от двулитров агрегат с две нива на мощността 150 и 190 конски сили. Всички варианти с тези мотори са оборудвани с четири двигателни колела. По-късно кросоувърът трябва да получи и хибридна модификация.
Seat Tarraco получава нова функция за защита срещу преобръщане Assist: ако електрониката прецени реална заплаха от преобръщане, тя автоматично отключва вратите, изклювча двигателя и подава сигнал на сервизните служби.
Новият автомобил ще бъде достъпен с напълно цифров инструментален панел Virtual Cockpit. Освен това в списъка на електронните помощници на кросоувъра влизат адаптивно окачване, предупреждение от сблъсък с функция за откриване на пешеходци, система за следене на трафика, адаптивен круиз контрол и мониторинг на слепите зони.
Продажбите на Seat Tarraco ще стартират преди края на 2018 г. Производството на големия кросоувър ще се извършва в предприятието на Volkswagen във Волфсбург, Германия.