Audi, Cupra, Seat, Skoda и VW ще използват архитектурата MEB-Lite за градски електромобили
Seat трябва да ръководи разработването и производството на компактни електрически автомобили от начално ниво на Cupra, Skoda, Volkswagen и потенциално Audi, базирани на новата платформа MEB-Lite на Volkswagen Group, която трябва да се появи през 2025 г.
Новата архитектура, модифицирана версия на платформата MEB, използвана за модели, включително Cupra Born и Volkswagen ID 3, е ключова за целта на Volkswagen Group да произвежда достъпни електрически автомобили с целева начална цена от 20 000 евро (17 000 британски лири).
Seat / Cupra и Volkswagen потвърдиха, че първите им модели, използващи платформата, компактни градски кросоувъри, близки по размери до Seat Arona и Volkswagen T-Cross, трябва да бъдат представени през 2025 г.
Планът е всички автомобили MEB-Lite - които според оценките могат да надхвърлят 500 000 автомобила годишно - да се произвеждат в завода на Seat в Марторел, близо до Барселона. Шефът на Seat Уейн Грифитс обаче заяви, че това зависи от подкрепата и инвестициите както от испанското правителство, така и от Европейската комисия.
„Възнамеряваме да установим Испания като център за електрически превозни средства в Европа“, каза Грифитс. „Планираме да произвеждаме електрически автомобили в Испания, започвайки от 2025 г., като правим над 500 000 годишно в Марторел за различни марки на VW Group, но се нуждаем от ясен ангажимент от испанското правителство и Европейската комисия да ни подкрепят.
„Точният обем ще зависи от това колко марки пускат [превозни средства от базово ниво] в началната фаза. В проекта ще участват Volkswagen, Skoda и евентуално в бъдеще Audi, а след това ще има втора фаза към 2030 г. "
Първоначално на Seat беше възложено да ръководи разработването на MEB платформата за начално стартиране, но по-късно отговорността беше прехвърлена директно върху Volkswagen. Seat възнамерява да развие фокусиран върху EV технически център в Mарторел, но не е ясно дали компанията ще ръководи развитието на самата технология на платформата.
Seat: Испанското производство на електромобили зависи от държавната подкрепа
Целта да бъдат произвеждани електромобили в Mарторел е крайъгълният камък на плана на Seat - Future Fast Forward (F3) за подпомагане на електрификацията в Испания. Проектът включва работа с правителството и други испански компании за стимулиране на утвърждаването на електромобилите чрез стимули и растежа на инфраструктурата за зареждане и за разработване на „екосистема“ за производство на електромобили, която ще включва производство на батерии.
Грифитс отбеляза, че Испания изостава от голяма част от Европа в усвояването на електромобили, добавяйки: „Ако искаме да произвеждаме електрически автомобили в Испания, трябва да продаваме електрически автомобили в Испания.
Той призова правителствените стимули, които ще помогнат на електромобилите да достигнат 10% пазарен дял до края на годината и необходимостта от инсталиране на 20 000 нови зарядни устройства.
Грифитс добави: „Само когато тази първа стъпка бъде извършена, ние ще бъдем готови като държава да се съсредоточим върху локализираното производство на веригата за електромобили, започвайки с производството на батерии. Ако Испания иска да стане център за електромобили, тя се нуждае от поне една гигафабрика. "
Наскоро Volkswagen Group се ангажира да изгради шест гигафабрики за батерии в Европа. В информацията се казва, че един от тези заводище бъде в Южна Европа, но тепърва трябва да вземе решение за държавата.