Флагманският всъдеход Seat Tarraco получава цифрово табло и четири двигателя по избор
На автомобилното изложение в Париж Seat представи новия си флагмански кросоувър, наречен Tarraco. Автомобилът е кръстен на град Тарагона в Каталуния. В моделната гама чисто новият модел се позиционира над SUV-овете Ateca и Arona.
В Европа приемането на поръчки за кросоувъра ще започне през декември тази година. Моделът ще бъде произвеждан в завода на Volkswagen във Волфсбург. В същото предприятие сглобяват седемместния Tiguan. Основните конкуренти на Tarraco са Hyundai Santa Fe и Ford Edge. Цените на новия модел все още не са известни. Според предварителните данни тези, които искат да купят автомобила, ще трябва да платят около 30 хил. евро.
Автомобилът е построен върху модулното шаси на концерна Volkswagen, наречено MQB A. Същата архитектура вече е в основата на Skoda Kodiaq и Volkswagen Tiguan Allspace. Дължината на кросоувъра е 4735 мм, височината - 1658 мм, а междуосието е 2800 мм.
Seat Tarraco ще се предлага с пет- и седемместен салон. Багажното отделение при модификацията с пет места е 760 литра, а при сгънати надолу задни седалки се увеличава до 2000 литра. Независимо от габаритите, главният технически инженер на Seat - Матиас Рабе, обеща, че това ще бъде най-атлетичният модел в класа.
В двигателната гама на новия кросоувър са включени четири мотора. Базовата версия на всъдехода е оборудвана с 1,5-литров бензинов турбодвигател със 150 к.с. Тази модификация притежава предно предаване и шестстепенна механична трансмисия. Освен това клиентите имат на разположение двулитров агрегат с мощност 190 к.с., работещ в тандем със седемстепенна роботизирана кутия с два съединителя и задвижване на всички колела.
Дизеловата гама е представена от двулитров двигател с мощност 150 к.с. и 190 к.с.. Всички варианти с агрегати с дизелово гориво са оборудвани с двойно предаване. В бъдеще кросоувърът трябва да получи версия с хибридна задвижваща система. Сумарната мощност на подобна модификация на Tarraco ще бъде 210 к.с. Само на ток ще може да изминава 50 км.
В салона на автомобила е монтирано цифрово табло Virtual Cockpit. В списъка на електронните асистенти на кросоувъра фигурират адаптивно окачване, система за предупреждение от челен удар с откриване на пешеходци, система за наблюдение на трафика, адаптивен круиз контрол и мониторинг на слепите зони. Освен това Tarraco става първият автомобил на марката, който е оборудван със система за управление с жестове.