Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Себастиен Ожие: Шампион на шампионите

04.12.2011 18:20
Туит

Себастиен Ожие спечели Race of Champions при дебюта си в демонстрационната надпревара. 27-годишният французин победи на финала осемкратния първенец в „24-те часа на Льо Ман” Том Кристенсен.

Състезанието на шампионите бе и първата официална проява на Себастиан Ожие като заводски пилот на VW. В събота французинът дори направи няколко демонстрационни обиколки с Polo R WRC пред ентусиазираната публика на стадион "Есприт арена" в Дюселдорф.

„Много съм щастлив, че спечелих това състезание, но и че за първи път карах новото Polo тук в Германия. Радвахте ли се на шоуто с Skoda?”, запита французинът присъстващите 60 хиляди души на финала, но на момента коригира грешката си и замени чешката марка с VW.

Ожие, който завърши на трета позиция в Световния рали шампионат през тази година, но като пилот на Citroen, прескочи с лекота груповата фаза, в която победи трикратния Шампион на шампионите Матиас Екстрьом с VW Scirocco и първенецът в DTM Мартин Томчик с Audi R8. Единствената загуба на французина дойде в третия двубой, който го изправи срещу вицешампиона в IRC Ян Копецки. Двамата демонстрираха феноменално темпо зад волана на Fabia S2000, но заводският пилот на Skoda се възползва от огромния си опит с автомобила на чехите и надделя в прекия двубой.

На четвъртфиналите Ожие отказа и трикратния шампион в WTCC Анди Приоул, а в следващата фаза за втори път победи Томчик и то отново с R8. Далеч по-тежка бе битката, която Том Кристенсен водеше, за да стигне до финала. Заводският пилот на Audi в „Льо Ман” бе на крачка от отпадането още в груповата фаза, но демонстрира невероятна психика и скорост срещу Себастиан Фетел зад волана на Fabia S2000 и по този начин изхвърли Ромен Грожан от надпреварата, продължавайки напред.

Следващият съперник на Кристенсен бе Дженсън Бътън, който се предаде учудващо лесно зад волана на KTM X-Bow. На полуфинала обаче го чакаше Михаел Шумахер, който междувременно бе отстранил сънародника си Себастиан Фетел, с когото вчера спечелиха Купата на нациите. В действителност това бе и най-оспорваният двубой за цялата надпревара, тъй като осемкратният победител в „24-те часа на Льо Ман” изпревари с 18 хилядни седемкратния шампион във Формула 1, като двамата се състезаваха с KTM X-Bow.

Две победи от три старта бяха нужни за крайния успех в Състезанието на шампионите, но до трети така и не се стигна, защото Ожие бе безапелационен както с бъгито на RoC, така и с далеч по-удобния по презумпция за Кристенсен Audi R8. По този начин 27-годишният французин не само че спечели първото си състезание като заводски пилот на VW, но и стана първият рали състезател, триумфирал в шампионската надпревара след Себастиен Льоб през 2008 г.

Коментари
comments powered by Disqus