Вече е направен прототип, но още не е готов за серийно приложение
Сензори за сърдечния ритъм или електрокардиограми, вградени в седалката на водача, ще помогнат на автомобила да прецени здравословното състояние на шофьора, като алармира, че не се чувства добре, или се появява сънливост. Този проект е разработен от компанията Magna International, дори вече е направила прототип, но все още не е готова да го предложи на потенциалните си клиенти. Анализът на електрокардиограмата на теория може да открие сънливост в ранен етап.
Най-пресният проект на Magna е седалката Pitch Slide/Tip Slide за втория ред с увеличен диапазон на движение за улеснен достъп до третия ред (преобразуване с възможност за поставяне на детска седалка). Те са създадени по поръчка на General Motors.
Ако седалката е монтирана в автомобил с автопилот, електрониката може да поеме контрола, да речем например, ако бъде установен сърдечен пристъп, автопилотът може да осигури безопасно спиране на автомобила встрани на пътя. Ако автоматичният режим е вече включен, програмата може да направи оценка на състоянието на човека и да прецени дали той може да продължи да шофира.
Алтернатива на седалките с датчици са системи за следене на очите на водача, часовници (гривни) с биометрични сензори, а дори и преносими ЕЕГ сензори. В Magna вярват, че „умните” седалки са достатъчни за изпълнение на задачата, но автомобилните производители предпочитат комбинация от различни технологии.
Разбира се, Magna не е първата компания, която е привързана към темата. Подобни системи с вградени датчици вече се разработват от конкурентите на Magna - Faurecia и Lear. Различни производители на автомобили също провеждат такива експерименти (в BMW например тестват кормило с вградени биосензори). Независимо от това Magna е много голям доставчик на автомобилни компоненти, а участието й в тази област на изследвания може стане предвестник на появата след няколко години серийни "умни" седалки, първо на най-скъпите модели, а след това и в масовите.