През последните 10 години пълното му наименование беше Maruti Suzuki Swift Dzire
Хечбекът Suzuki Swift е добре известен у нас, а в далечна Индия японците реализират годишно повече от половин милион автомобила от едноименния седан. През последните 10 години пълното му име беше Maruti Suzuki Swift Dzire и за това време бяха представени две поколения. Моделът с четири врати се родее с хечбека само в първата част на каросерията до централните колони, а оттам нататък започват различията. А в третото поколение на колата, което направи своя дебют само за Индия, думата swift вече не присъства в името. Сега се нарича Maruti Suzuki Dzire. Освен това моделът изглежда много по-различно от актуалния хечбек, отколкото сме свикнали.
За разлика от хечбека Suzuki Swift, седанът Dzire е богато декориран с хром в предната част с цел повишаване на престижа. В скъпите нива на оборудване на автомобила с четири врати предните светлини са светодиодни. Индийскит модел ще бъде на разположение с четири нива на оборудване и шест цвята на каросерията.
Maruti Suzuki Dzire е по-дълъг с 155 мм от хечбека, който е на същата платформа. Задната част е удължена, но силуетът изглежда нелепо. Най-скъпите джанти са 15-инчови от леки сплави.
Моделът Dzire има оригинална предна броня, други колони на предното стъкло, които са силно наклонени, а покривът и остъкляването са с друга форма. Въпреки това предната оптика, капакът на двигателя и предните калници са същите като в Swift. Под предните панели се крие нова платформа Heartect с предно окачване McPherson и торсионна греда отзад. Към междуосието са добавени 20 мм (до 2450 мм), както и към широчината на каросерията – 40 мм (общо 1735мм), докато дължината остава същата - 3995 мм. Това позволява на седана в Индия да разчита на данъчни облекчения. Теглото на автомобила в зависимост от оборудването е намалено от 85 до105 кг, а багажното пространство е увеличено от 316 до 376 литра.
Салонът на седана се отличава с различни елементи от естествено дърво на арматурното табло, кормилото и панелите на вратите, ъглови въздуховоди вместо кръгли на климатика. В топ изпълнението клиентът ще получи мултимедийна система с навигация, USB-порт, поддръжка на Bluetooth и системи Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink.
Най-слабата част от всички настъпили промени е двигателната гама. И двата четирицилиндрови мотора от предишния модел преминават под капака на новия модел. Атмосферният бензинов агрегат 1,2 VVT генерира 84 к.с. и 115 Нм и турбо мотор 1,3 DDiS със 75 конски сили и 190 нютон метра. И в двата случая е достъпна петстепенна механична предавателна кутия. За разлика от предшественика, когато срещу доплащане версията с 1,2-литров двигател можеше да получи четиристепенна автоматична трансмисия, сега тя е сменена с роботизирана кутия с един съединител, а както и преди моделът е оборудван с дизелов агрегат. Индийските търговци ще започнат да приемат поръчки за новия модел от втората половина на май 2017.