Широко популярната и у нас Лада “седмица” се радва на непреходен интерес в родината си, където си е извоювала стабилни пазарни позиции.
Лидери по продажби сред произвежданите от “АвтоВАЗ” автомобили за миналата година отнова са ладите с класическа компановка - Lada 2107. Това съобщи началникът по маркетинга на "АвтоВАЗ" Александър Бредихин в интервю за “ВАЗ ТВ”. Подобна популярност може да се обясни само с ниската цена и доказаните качества, смята още той. В сравнение с останалите автомобили от моделното семейство, “седмицата” държи най-ниска цена.
“Цената няколко пъти се променяше през годината в зависимост от сезона и във връзка с преминаването ни изцяло към производство на инжекционни автомобили.” – отбелязва Бредихин. “Седмица” е известна с достъпната си цена и у нас, където през миналата година оборудваната с 1.5-литров инжекционен двигател Лада се търгуваше само за 10,500 лева.
Автомобилите с класическа компановка (според разбиранията на руснаците “класическа” означава задвижване на задните колела и надлъжно разположен двигател отпред) се радват на голяма популярност в Русия и имат дял от 12% в продажбите на нови автомобили. Отговаряйки на потребителското търсене, “АвтоВАЗ” ще продължи да предлага “класиката” и занапред - дотогава, докато има търсене и докато позволяват законодателните ограничения.
Сега действащата в Русия екологична норма “Евро-2” през 2008 година ще бъде заменена от "Евро-3", а това естествено ще доведе до спад в продажбите. Бредихин обаче смята, че производството на “седмицата” може да продължи до 2009 - 2010 година, след което производителят от Толиати ще трябва да наблегне на новите модели.
tzonio
mn gi yvaJavam tez ladi vaz sa nai dobrite