Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Семейни автомобили: Пространството преди всичко

25.01.2007 15:01
Туит

Семейните автомобили трябва да могат всичко. Но какво им се удава най-добре? Едно концептуално сравнение на шест модела, всеки от които е типичен представител на своя сегмент.

Нашите съперници този път се наричат Skoda Roomster, VW Passat Variant, Citroën C4 Picasso, Land Rover Discovery, Mercedes R-класа и VW Multivan.

Skoda Roomster

Roomster е най-младият модел в производствената гама на Skoda и е на пазара едва от няколко месеца. За разлика от модели като Renault Kangoo или Fiat Doblо обаче, той не наподобява на леко разкрасена „баничарка”. На разположение на купувачите са три бензинови двигателя (70, 86 и 105 к. с.), както и три дизела  (70, 80 и 105 к. с.). шестте въздушни възглавници са стандарт, но системата ESP е серийна само за по-скъпите изпълнения. За всички версии е серийна гъвкавата система за трансформация на вътрешното пространство Varioflex.

Предимства: Гигантското по размери и невероятно гъвкаво вътрешно пространство на  Roomster е неговият най-сериозен плюс.
Недостатъци: Ако не броим най-мощният дизел в гамата, останалите двигатели са доста слаби за автомобила и го превръщат по-скоро във втори, отколкото в основен семеен автомобил.

VW Passat Variant

Класикът сред комбитата от среден клас: просторен, солиден, държи си цената и с напълно неутрален имидж. Многообразието на гамата на Passat започва от оскъдно обзаведения базов модел и достига до спортно-луксозна топверсия с двойно предаване. Линиите на изпълнение Trendline (изпълнява ролята на базов вариант), Comfortline, Sportline и Highline могат да се комбинират с пет бензинови мотора (от 102 до 250 к. с.),  както и с три дизелови агрегата (от 105 до 170 к. с.). Интегрираните детски седалки са една много смислена опция, но тя може да бъде получена само срещу доплащане.

Предимства: Passat Variant е изключителна солидно изработен и предлага изключително богати възможности за индивидуализация, като се започне от големия избор на задвижващи агрегати и се стигне до почти неизчерпаемия списък с допълнително оборудване.
Недостатъци: Практичните интериорни решения в стила на вановете не са сред силните страни на това комби от среден клас.

Citroen C4 Picasso

C4 Picasso е сред най-новите и свежи попълнения в сегмента на вановете: той е на пазара от октомври, и се предлага във вариант със седем места, пет от които могат буквално да изчезват в пода. Купувачите на Picasso могат да избират между два бензинови мотора (125 и 140 к. с.) и два дизелови двигателя (109 и 136 к. с.). базовият вариант се нарича Advance, а над тях са позиционирани още четири по-луксозни версии Style (със сериен климатик), Confort, Tendance и Exclusive.

Предимства: Хладилна жабка, допълнително панорамно огледало, множество ниши и чекмеджета,масички в гърбовете на предните седалки – един класически практичен ван.
Недостатъци: Най-отзад просторът е недостатъчен, а при наличието на всички седем седалки остават само 208 литра товарен обем.

Land Rover Discovery

Обновеният през 2004 г. модел Discovery съвсем не е мекушав булеварден SUV, а истински всъдеход, който благодарение на сериозната си техника, включваща системата за офроуд-шофиране Terrain Response не капитулира дори пред много сериозни изпитания. Със седем седалки автомобилът е много подходящ за семейна употреба, но за жалост ако не се сгънат местата на тертия ред багажникът остава доста скромен. Задвижването е поверено на два двигателя: дизел със 190 к. с. и мощен, но лаком V8-бензин с 299 к. с.
Предимства: С култивирания си дизелов двигател и фината наскройка на ходовата част, автомобилът се оказва отличен избор за семеен автомобил.
Недостатъци: Дори и големите ванове рядко предлагат по-обширно и по-практично вътрешно пространство от Discovery, но цената на британския благородник си остава доста солена.

Mercedes R-Klasse

Комби? Ван? SUV? Crossover-моделът на Mercedes с двойно предаване и пневматично окачване носи някои белези от всички тези класове. На първо място той представлява луксозен и извънредно удобен автомобил за дълги преходи, който обаче е подходящ само за бюджета на доста заможни семейства. Предлага се избор между версия с късо и дълго междуосие. R-класата може да бъде поръчана три бензинови (от 272 до 510 к. с.) и два дизелови двигателя (190 и 224 к. с.), като базовият вариант R 280 CDI е само с късо междуосие.
Предимства: Четирима пасажери могат да пътуват в R-класата също толкова удобно, колкото и в един представител на луксозния клас.
Недостатъци: Reguläre Kombis sind Fünfsitzer. Der fünfte Platz der R-Klasse geht bereits auf Kosten des Ladevolumens.

VW Multivan

Базовата цена тук лъже, удоволствие доставят само по-мощните и по-добре обзаведени модификации на модела. Предлагат се два бензинови двигателя (115 и 235 к. с.) и три дизела (102, 131 и 174 к. с.), както и три варианта на оборудване (Startline, Comfortline и  Highline). В списъка с допълнителна екипировка буквално няма нещо, което да липсва – като се започне от задвижване на четирите колела и стигне до специалния спален пакет, който включва специална функция на най-задната седалка, която я превръща в пълноценно легло.

Предимства: На практика едва ли съществува семейна задача, с която Multivan не би могъл да се справи, даже и без да се демонтира някоя от седалките...
Недостатъци: Споменатото демонтиране на седалките е лесно на теория и трудно на практика, тъй като креслата са ужасно тежки.

Коментари
comments powered by Disqus