Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сензор на Continental прави дизеловите мотори по-чисти

16.02.2016 12:02
Туит
Сензор на Continental прави дизеловите мотори по-чисти

Водачите вече ще знаят със сигурност дали автомобилът им спазва задължителните нива на емисии

Последващата обработка на изгорелите газове е от изключителна важност за намаляване на вредните емисии на моторните превозни средства.

Заедно с намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO2), намаляването на нивото на вредните азотни окиси е едно от най-големите  предизвикателства за автомобилната индустрия. Ето защо още през 2011 г. германският производител на гуми и доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental работи по развитие на селективна каталитична редукция (SCR).

Много леки автомобили и търговски превозни средства с дизелови двигатели са вече оборудвани с такава SCR система. При тази технология водният урея разтвор влиза в реакция с азотните окиси в изгорелите газове на двигателя и по този начин вредните азотни окиси се свеждат до безобиден азот и вода. Ефективността на този процес зависи от прецизното измерване на нивото на урея и неговата концентрация. Именно поради важността на тези показатели, Continental пуска за първи път в производство специален сензор, който ще помогне да се подобри още повече работата на SCR системите и ще позволи измерване на тяхната ефективност. Урея сензорът може да измерва качеството, нивото и температурата на урея разтвора в резервоара. Редица автомобилни производители планират да използват за своите модели тази нова технология на Continental.

“Нашата технология за урея сензор е допълнение към SCR системите. Сензорът предоставя данни, които помагат за прецизирането на количеството впръсквана урея спрямо моментното натоварване на двигателя. Данните са необходими за дигностика на последващата обработка на изгорелите газове и нивото на урея в двигателя, за да помогне на шофьора своевременно да допълни AdBlue.“, обяснява Калус Хау, директор Сензори и задвижващи системи в Continental. Според новия стандарт за емисии Евро 6 c автомобилите с дизелов двигател трябва задължително да имат SCR катализатор с инжектиране на урея и интегрирането на новия сензор на Continental в системата ще увеличи доверието на шофьора във функциите за последваща обработка на изгорелите газове на автомобила.

Иновативният сензор използва свръхзвукови сигнали за измерване на карбамидната концентрация във водата и нивото на гориво в резервоара. За тази цел карбамидният сензор може да бъде заварен или в резервоара или в помпения агрегат.

Впръснатото количество разтвор трябва да бъде изчислено спрямо моментното натоварване на двигателя. За да може да се изчисли точното количество за впръскване, реалното съдържание на урея в AdBlue разтвора (неговото качество) трябва да бъде известно. Също така урея разтворът не трябва да бъде много студен. Ето защо температурата в урея резервоара трябва да се следи, за да се гарантира постоянна готовност на системата, чрез активиране на отоплителната система, когато е необходимо. И на последно, но не и по важност, на място в резервоара трябва да има достатъчно количество урея като свръхзвуковият сензор дава възможността за измерване отвън течността в резервоара. Това е не само ключов елемент за съпротивление при замръзване, но също така се избягва всякаква корозия по сензорните елементи или електрониката.

Измерващата клетка в сензора съдържа два пиезо-керамични елемента, които излъчват и приемат свръхзвукови сигнали. Нивото и качеството на разтвора могат да бъдат изчислени чрез измерването на вертикалното време на пътуване на свръхзвуковите вълни до повърхноста на течността и тяхната хоризонтална скорост. Сензорът използва способността на свръхзвуковите вълни да се движат по-бързо в разтвор с по-високо съдържание на карбамид.
За да бъде подобрено измерването, дори и когато автомобилът е в наклонено положение, осигурено е измерване и на второ ниво, което да предостави надежден сигнал при висок наклон.


Коментари
comments powered by Disqus