Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сензори, радари и камери осигуряват видимост на 360̊

07.10.2014 16:14
Туит

Новата технология на Volvo Trucks е разработена в рамките на изследователския проект Non-Hit Car and Truck

Volvo Trucks разработи нова технология, която сканира всичко в радиус от 360 градуса около камиона, за да предотврати инциденти на пътя, причинени от ограничения във видимостта. Тя разчита на комбинация от сензори, камери и радари и функционира подобно на човешкия ум, тъй като обработването на информацията от множество източници се случва едновременно. Към момента технологията е в тестова фаза, като се очаква тя да бъде внедрена в производството след 5 до 10 години

Новата технология на Volvo Trucks за елиминиране на инциденти на пътя, причинени от ограничения във видимостта, е разработена в рамките на изследователския проект Non-Hit Car and Truck, реализиран в сътрудничество с Volvo Cars. Задачата й е да засече, анализира и оцени всичко, което се случва около превозното средство и да предложи конкретни действия за избягване на злополуки – сблъсък с пешеходци, велосипедисти или други превозни средства. Ако водачът не реагира на предложените от системата предпазни действия, тя може да активира самостоятелно спирачките или кормилното управление.

Ключов компонент на Non-Hit Car and Truck е платформа, която обработва данните от всички камери, радари и други сензори, разположени върху всички страни на превозното средство. Тя позволява на камиона да сканира околността в радиус от 360 градуса на всеки 25 милисекунди. Събраните данни за рискови ситуации се анализират, а системата генерира различни опции за маршрут на превозното средство. Чрез комбиниране на няколко сензорни системи технологията може да разграничи и идентифицира различните участници в движението - пешеходци, велосипедисти, мотоциклетисти или други превозни средства, както и да определи тяхната посока на движение и дистанцията.

"Безопасността на движението е наш основен приоритет, а целта ни е на пътя да няма инциденти с участието на камиони Volvo. Тази уникална технология е още една стъпка в тази посока и се надявам, че в бъдеще ще спаси живота на много хора“, обяснява Карл Йохан Алмквист, Директор пътна и продуктова безопасност във Volvo Trucks.

"В зависимост от скоростта на обектите тази технология може да предвиди различни сценарии до 5 секунди напред и така да посочи на водача най-добрия план за действие", твърди Мансур Кешаварз, инженер  във Volvo Trucks. "В много отношения тя може да се възприеме като помощник-водач, който вижда абсолютно всичко около превозното средство. Може също да предупреди шофьора за неща, които се случват на пътя, така че той да може да реагира например чрез предупредителен алармен сигнал или спиране, за да се избегне сблъсък", допълни той.

Основните компоненти на Non-Hit Car and Truck са на лице, но все още е рано за внедряване на системата в масово производство. Предстои да се извършат още множество тестове, които да докажат нейните качества, както и възможностите за адаптиране както при леките, така и при товарните автомобили. Затова въвеждането й на пазара може да се осъществи в рамките на следващите 5 до 10 години.

Още подробности за проекта Non-Hit Car and Truck:

•    Основната цел на проекта е да се разработят технологии, които да ограничат рисковете от инциденти както при леките, така и при товарните автомобили и да се фокусира върху ситуации, при които работещите в момента системи за безопасност не са достатъчни
•    Работата по проекта стартира през 2010 г. в партньорство с Volvo Car Corporation, Тhe ÅF Group, HiQ, Mecel и Chalmers University of Technology
•    Изследователската дейност ще приключи през декември 2014 г., като резултатите ще позволят разработването и активирането на нови системи за безопасност, които да бъдат въведени в рамките на следващите от 5 до 10 години

Още за системите за безопасност на Volvo Trucks:

•    Collision Warning with Emergency Brake (Система за предупреждение при риск от сблъсък с аварийна спирачка) - усъвършенстваната система за аварийно спиране, оборудвана с ранно предупреждение за сблъсък предотвратява тежки инциденти
•    Lane Changing Support (Система за смяна на пътната лента) – засича превозни средства в мъртвата зона при престрояване и предупреждава за тях
•    Lane Keeping Support (Система за поддържане на движението в пътната лента) - автоматична система за мониторинг на позиционирането на камиона върху пътя. Ако се доближите твърде много до края или осевата линия на пътя, ще бъдете предупредени със звуков сигнал. Системата за поддръжка на движението в пътната лента (LKS) ви помага да избегнете инцидент, когато сте разсеяни
•    Driver Alert Support (Система за предупреждаване на водача) – следи за времето, което шофьорите прекарват зад волана и ги съветва кога е необходимо да си вземат почивка

Коментари
comments powered by Disqus