Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Серии Льо Ман: Две титли за Audi, разочарование за Peugeot

15.09.2008 10:22
Туит

Алан Макниш и Риналдо Капело спечелиха старта от европейските серии „Льо Ман” на „Силвърстоун”, а Audi - двете титли в шампионата. Peugeot бе фаворит за отличията, но първо Минасиан, а после Саразен катастрофираха.

Никола Минасиан, лидерът в LMP1 преди състезанието на „Силвърстоун”, отпадна 75 минути след началото на сесията, когато на правата „Хангар” се удари в един от автомобилите Porsche, които се състезават в GT2 класа. При инцидента машината на Минасиан полетя във въздуха, но въпреки последвалия тежък удар французинът се измъкна невредим.

В момента, когато на пистата излезе автомобил за сигурност, колоната водеше Стефан Саразен във втория автомобил на Peugeot. При рестарта обаче двете машини на Audi минаха пред него, а впоследствие бившият рали пилот се удари в Диндо Капело. За прототипа с номер 1 единствените последици бяха спукана гума, докато Саразен трябваше да прекара осем обиколки в бокса, за да могат механиците на френската марка да отстранят повредите

Технически проблем за Према и Рокенфлер с втория автомобил на Audi, който междувременно излезе начело, позволи на Макниш и Капело да спечелят първата си победа в шампионата. Четвъртото място за техните съотборници бе достатъчно, за да си осигурят титлата при пилотите с аванс от три точки спрямо досегашните лидери Минасиан и Марк Жене.

Стефан Саразен и Педро Лами завършиха едва на деветнайсета позиция, което остави Peugeot на второ място при конструкторите. Още при първото си участие в сериите Audi спечели отборната надпревара, въпреки че записа само една победа от петте старта за сезона.

Преди надпреварата на „Силвърстоун” организаторът на сериите и на класическия „Льо Ман” – ACO официално представи новите правила за дизеловите прототипи, които ще влязат в сила догодина. Размерът на блендата в турбокомпресорите ще бъде намален с 10%, като същевременно и налагането им ще бъде ограничено.

Върховите скорости, които тази година прототипите от LMP1 демонстрираха на „Сарт”, няма да са възможни догодина, тъй като аеродинамиката ще бъде ревизирана, а предварителното подгряване на гумите – забранено. По време на питстопа механиците ще имат на разположение само един пистолет за смяна на гуми.

Коментари
comments powered by Disqus