Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Seven X330: 50 години Caterham

06.06.2007 16:06
Туит

По случай 50-ата си годишнина Caterham представи най-мощната модификация на култовия Seven. Уникатът X330 е базиран на върховия CSR Superlight. Благодарение на механичния компресор четирицилиндровият 2,3-литров V6 Ford Duratec достига впечатляващите 330 конски сили.

От гледна точка на съотношение между мощност и маса ултралекият X330 може да се конкурира спокойно с емблематичните Bugatti Veyron (521 к. с. на 1 тон) или McLaren F1 (559 к. с. на 1 тон), тъй като достига до впечатляващите 600 конски сили на 1000 килограма. Близо 35% от мощността на двигателя се осигурява от ефективното функциониране на механичния компресор Rotrex C30-94. Логично X330 има по-голям потенциал във високите обороти, но благодарение на максималния въртящ момент от 300 Нм, който е на разположение на водача в диапазона между 5500-7500 об./мин, се справя успешно и с изискванията, които налагат по-ниските скорости.

Голяма част от компонентите по купето на X330 са карбонови, а шасито използвана олекотена стоманена конструкция, което позволява максимално редуциране на теглото и отлични динамични характеристики. Това е възможно и благодарение на липсващите челно стъкло и резервна гума.

В близките няколко месеца развойният екип на британската компания ще направи възможно задвижването на X330 с биоетанол. Идеята е да се акцентира върху приложението на алтернативните горива при класическите и състезателните автомобили.

Коментари
comments powered by Disqus