Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сезон 2009 ще стартира с контестации?

21.03.2009 14:43
Туит

Съмненията относно легалността на дифузорите в автомобилите на Williams, Toyota и Brawn GP продължават, въпреки че ФИА одобри по-рано спорния компонент. По всяка вероятност за старта на сезона в Мелбърн поне един тим ще подаде контестация срещу нестандартното решение на трите отбора.

Williams, Toyota и Brawn GP интерпретираха правилника по начин, който им позволява да избегнат ограниченията относно размерите на дифузора, използвайки задната краш-структура като аеродинамичен елемент. Още в началото на предсезонната подготовка конкурентите им, които следваха стриктно регулациите, критикуваха този подход. Макс Молзи обаче бе категоричен: „Според нас Williams и Toyota са действали умно и са се възползвали в максимална степен от това, което задава правилника”. За старта на сезона в Мелбърн обаче президентът на ФИА очаква контестации относно легалността на този дизайн.

„Това е много хитро измислен елемент. Има достатъчно основания да кажеш, че е в рамките на правилата, но има и достатъчно доводи да твърдиш, че е нелегален. Ще бъде много трудно”, коментира Мозли за Daily Telegraph. “Отборите са категорични: „Ние смятаме, че този компонент не отговаря на правилата поради тази и тази причина”. Ако бяхме получили по-рано възраженията им, по всяка вероятност щяхме да ги препратим към Апелативния съд на ФИА и той да се изкаже преди старта на сезона в Австралия. Обмислях този вариант през седмицата, но просто нямахме достатъчно време, нямаше да е честно. Мисля, че проблемът ще бъде решен в Мелбърн.”

Най-вероятният сценарий е един или повече отбори да подадат контестация или преди техническия преглед в четвъртък, или след края на състезанието.

„Друга възможност е всички отбори да се съгласят, че използването на подобен дизайн не съответства на правилата и да се откажат от него за старта в Барселона", продължава Мозли. "Но тези тимове, които са на мнение, че дифузорът им е съобразен с регламента, ще кажат: „Защо да го правим?”, а другите: „Защо да губим предимство за цели четири старта?”. Ето защо по всяка вероятност случаят ще бъде отнесен към стюардите, които ще трябва да вземат решението. Бъдете сигурни обаче, че то ще бъде обжалвано, независимо какъв ще е изодът. И тогава отново ще стигнем до Апелативния съд.”

От тестовете по време на предсезонната подготовка можем да предполагаме, че нестандартният дизайн на дифузора дава категорично предимство на трите отбора. Дали обаче в състезателни условия тази хипотеза ще се потвърди, предстои да видим следващата седмица в старта за Голямата награда на Австралия.

Междувременно екипът на Ferrari обяви официално, че ще използва KERS на "Албърт Парк". Италианският тим имаше проблеми с развойната дейност по системата, но явно вече разполага с напълно функциониращ компонент и ще разчита на него за старта на сезона. Досега единствено Renault бе потвърдил, че двамата пилоти на отбора ще карат с KERS. Очаква се BMW Sauber и McLaren също да използват иновативната за Формула 1 технология.

Коментари
comments powered by Disqus