Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Shayton Equilibrium: Амбициозен проект

09.03.2011 09:51
Туит

Кризата явно вече отминава в Централна и Западна Европа, защото дори и в Словения се появи компания, която иска да прави конкурент на Pagani Huayra, Gumpert Apollo и Koenigsegg Agera.

Shayton (сокол от езика на сиуксите) е името на словенската компания, която е собственост на специализираната в областта на дизайна Provoco. Equilibrium (равновесие, баланс) пък е моделът, проектиран от Андрей Стата и Доминик Сернелик. Той ще споделя всички характеристики на расовите спортни автомобили – шасито, например, ще бъде изработено изцяло от карбон и титан, окачването ще бъде от кован алуминий, каросерийните панели ще са от подсилена с въглеродни нишки пластмаса, като дори и колелата ще са от алуминиево-магнезиева сплав. В резултат на повсеместното използване на олекотени материали общата маса на Equilibrium не трябва да надхвърля 1200 кг.

За задвижването ще отговаря V-образен 12-цилиндров мотор, като на този етап от Shayton не цитират нито работен обем, нито производител. За сметка на това обаче максималната мощност е фиксирана на 1084 к.с., а въртящият момент – на 900 Нм. Скоростната кутия, за която също няма никакви подробности, ще бъде секвенциална.

Ако се съди по предварителните планове на Shayton, то Equilibrium ще е способен да покрие спринта от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди, а впоследствие да достигне 200 км/ч при налични общо 8,9 секунди. Максималната скорост пък би трябвало да надхвърля граничните 400 км/ч, за което ние откровено се съмняваме.

Отговорността при спирането ще бъде поверена, естествено, на Brembo. 380-милиметровите карбон-керамични дискове с шестбутални апарати отпред и четирибутални отзад би трябвало да приведат Equilibrium в пълен покой при първоначална скорост от 100 км/ч за 30,5 метра, което си е повече от впечатляващо постижение. За това съдействат и гумите на Pirelli с размери съответно 255/35/20 за предната ос и 365/30/21 за задната.

Основната задача при проектирането на интериора е била водачът да има максимален контрол върху всички функции на автомобила. Въпреки това и луксът не е пренебрегнат, за което свидетелстват тапицерията от алкантара и множеството апликации от полиран алуминий и карбон.

Според предварителните планове на Shayton производството ще бъде ограничено на 20 бройки, като цената на всяка една от тях ще започва от 1 милион евро.

Коментари
comments powered by Disqus