Моделът ще получи 4,0-литров V8 двигател с битурбо
Шефът на Lamborghini Щефан Винкелман потвърди разработването на първия кросоувър на марката, наречен Urus, пише Autocar. Той каза, че моделът ще получи 4,0-литров V8 двигател с битурбо. По думите на топ мениджъра решението е "важна стъпка за компанията."
„При ускоряване и шофиране извън пътя е много важно да имаме високо ниво на въртящия момент. Решихме, че 4,0-литровият V8 двигател с Twin Turbo е най-добрият избор за нашия кросоувър. Този двигател не се използва от никой друг, той е само за Lamborghini”, каза Стефан Винкелман.
Топ мениджърът подчерта, че първият кросоувър Urus вече е на пътни тестове, оборудван с нов двигател. "В началото на есента за първи път карах прототипа на писта и беше много готино. Колата е много мощна, лесна за управление", сподели шефът на Lamborghini.
Винкелман допълни, че в момента на практика е приключило разработването на дизайна. Според него кросоувърът отвън ще бъде различен от концепта, който бе представен по-рано. Освен това той не изключи възможността автомобилът да се получи по-късно и хибридна версия: конструкцията позволява монтиране на електромотор и батерии.
По предварителни данни премиерата на всъдехода ще се състои по време на автомобилното изложение в Женева март 2018. Веднага след неговия дебют ще стартират и продажбите му. Кросоувърът ще бъде сглобяван в завода, намиращ се в непосредствена близост до централата на марката в Сант'Агата Болонезе , Италия. Моделът Urus ще се фокусира върху пазарите в Китай, Германия, Русия, САЩ и Великобритания. Компанията планира да продава общо до три хиляди единици Urus годишно.
Премиерата на предвестника на първия кросоувър на Lamborghini се състоя по време на автомобилното изложение в Москва преди две години. В салона на концептуалния автомобил Urus са монтирани 4 самостоятелни седалки, които се регулират по височина. Една от впечатляващите черти на модела е арматурното табло, взето назаем от суперавтомобила Aventador. Цялата централна конзола представлява голям сензорен екран, чрез който се управляват всички бордови системи: аудио, навигация и климатроник.