Лука де Мео очертава ранните планове за бъдещето на Alpine; със знания и опит от Cupra
Изпълнителният директор на Groupe Renault Лука де Мео остава ангажиран с плана си да превърне Alpine в марка само за електромобили, но проявява повишено внимание поради опита си да раздели Cupra от Seat.
Де Мео се присъединява към Renault през януари 2020 г., след четири години ръководи Seat. През 2018 г. той потвърди плановете си Cupra да се превърне в самостоятелна марка, започвайки с “гореща” версия на Seat Ateca, преди да пусне Cupra Leon и Cupra Formentor.
Сравнявайки този опит с плановете си за Alpine, де Мео побърза да омаловажи предложенията, че ще се превърне в „премиум“ марка.
Той каза: „Не обичам да използвам думата премиум в Renault, защото работя за премиум марка и знам колко е трудно да се създаде премиум марка от нулата.
"Не става въпрос само за правене на добри автомобили, а за всичко: технология, дистрибуция, репутация в различни сегменти, остатъчни стойности и т.н.
Плановете Alpine да се превърне в марка EV бяха потвърдени миналата година, а тази седмица Renault официално оттегли името на Renault Sport, обещавайки да използва името Alpine за в бъдеще версиите на високоефективтиге си автомобили.
Точните планове за пускане на модели обаче тепърва ще бъдат потвърдени, освен наскоро потвърденото партньорство между Lotus и Alpine за разработване на наследник на почитаното купе Alpine A110.
„Alpine е марка, в която искаме да инвестираме“, каза де Мео. „Поставихме Формула 1 в средата на проекта, защото тя дава тази достоверност, но това е и марка, която може да изисква премиум в цената на техническа основа.
"Ще превърнем Alpine в чисто електрическа марка, за да покажем, че емоционалните електрически автомобили са възможни. И ако можете да правите емоционални автомобили, тогава хората обикновено са готови да платят. Това е идеята.
"Ще използваме вътрешни платформи, тъй като можем да достигнем адекватно ниво на производителност за определено ниво на достоверност. И когато нямаме платформа, може да работим върху партньорства като това, което имаме с Lotus за наследник на A110.
"Вярвам в проекта. Определям го като комбинация между мини Ferrari и мини Tesla. Нека видим дали можем да го осъществим."