Това съобщи самият Мюлер вчера по време на пресконференция във Волфсбург
Изпълнителният директор на Volkswagen Матиас Мюлер тази седмица имаше двуминутен разговор с американския президент Барак Обама по време на посещението му в Хановер, в който лично се извини за измамите на компанията в хода на тестовете на вредни емисиит. Това съобщи самият Мюлер в четвъртък, 28 април, по време на пресконференция във Волфсбург, пише The New York Times.
"Използвах възможността да се извиня за поведението ни. Благодарих му за конструктивното сътрудничество с американските длъжностни лица. Разбира се, също изразих надеждата си, че ще бъда в състояние да продължа да нося отговорност за всички 600 хиляди работници и техните семейства на Volkswagen, както доставчиците и търговците", каза Мюлер.
NYT отбелязва, че Мюлер спомена служителите на Volkswagen и техните семейства с надеждата, че властите в САЩ няма да накажат тези, които не са пряко свързани с допуснатите нарушения.
Volkswagen в момента провежда преговори с властите в САЩ за глобите, които автомобилният производителят трябва да плати за манипулирането на референтните показатели. В четвъртък компанията обяви, че е осигурила 7 милиарда евро (7,9 милиарда долара) за разходи по целия свят за съдебни дела, като даде да се разбере, че се надява на по-ниски глоби в САЩ, които анализаторите предвиждаха предварително, пише NYT.
Що се отнася до иска на американското министерство на правосъдието, заведен през януари 2016 г., Volkswagen е застрашен от глоба до 46 милиарда долара за нарушаване на екологичното законодателство на страната. Междувременно през март повече от 270 институционални инвеститори от цял свят подадоха искове срещу автомобилния производител за укриване на информация за вредните изгорели газове за сума в размер на 3,3 милиарда евро. В края на март дело срещу Volkswagen заведе и Федералната търговска комисия на САЩ.
Както е печално известно, скандалът около Volkswagen избухна в началото на есента на 2015 г. във връзка с дизеловите автомобили на концерна, когато Агенцията за защита на околната среда на САЩ съобщи, че производителят е инсталирал софтуер, който фалшифицира показателите за вредни вещества по време на тестове. Службата констатира, че реално отделяните вредни емисии на автомобили Volkswagen с дизелови двигатели може да надхвърлят установените норми близо 40 пъти.