Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Shelby GT500: Силова диета

09.02.2010 10:36
Туит

През януари ви представихме последната генерация на Shelby GT350, подготвена специално за 45-ата годишнина на модела. Сега обаче е ред на по-големия брат да види бял свят, а именно Shelby GT500.

Американският спортист е базиран на Mustang от моделната 2011 година и ще се предлага във версиите купе и кабриолет, като за първи път сред опциите попада и представеният наскоро стъклен панорамен покрив. Далеч по-съществено обаче е случващото се под капака на Shelby GT500. Там ще откриете новия 5,4-литров V8 с механичен компресор, който генерира 500 к.с. и 691 Нм. Тази версия на GT500 разполага само с 10 „коня“ повече от предходната, но новият двигател е с цели 46,2 килограма по-лек от стария агрегат.

В резултат на направените промени по силовия тракт, на новото електрическо сервоуправление и на корекциите в аеродинамичният пакет GT500 от моделната 2011 година е първият съвременен Shelby, който не попада в категорията на неефективните автомобили, подлежащи на допълнителни такси в САЩ. Разходът му в извънградски условия е 10,2 литра за 100 км пробег, а в градска среда – 15,7 литра по изискванията на EPA.

От Ford са обърнали сериозно внимание и на обезшумяването на новия модел. Официалният пресрилийз на американците гласи, че тази версия на GT500 е с 20% по-тиха от предишната благодарение на новите изолации под таблото и останалите панели, както и на преработените вежди на задните калници. Същевременно GT500 от моделната 2011 година е с 12% по-устойчив на усуквания спрямо своя предшественик. Просветът под предната ос е намален с 11 мм, а на задната – с 8 мм, което в комбинация с оптимизираното охлаждане на спирачната система и новия блок на педалите гарантира по-добър контрол върху автомобила в критични режими на шофиране.

За най-големите ентусиасти Ford предлага и SVT (Special Vehicle Team) версия на модела. Тя включва спортните гуми Goodyear Eagle F1 SuperCar G: 2, олекотени колела (19-цолови отпред и 20-цолови отзад), по-високо предавателно число на основното предаване и по-твърди пружини. След тези модификации GT500 дава с цели 3 секунди по-добро време от това на предходната модификация на 3,7-километровото тестово трасе.

Shelby GT500 ще се появи на американския пазар в края на пролетта.

 

Коментари
comments powered by Disqus