Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Shell разработи свръхикономичен мини автомобил

25.04.2016 10:04
Туит

Наследник е на модела T25 от 2010 г., разработен от дизайнера на McLaren Гордън Мъри

Shell представи концепт на триместен автомобил, който се характеризира с рекордно нисък разход на гориво. Както информира пресслужбата на компанията, прототипът е в състояние да намали потреблението на енергия през целия му жизнен цикъл до 34% в сравнение с всякаква друга градска  кола. За производството и експлоатацията на автомобила ще се изисква около половината от количеството енергия в сравнение със стандартен семеен автомобил и 69% по-малко, отколкото за конвенционален SUV.

Новият автомобил е наследник на модела T25, който бе представен през 2010 г., разработен от дизайнера на McLaren Гордън Мъри. Прототипът бе тестван в градски условия и на магистрала. Според резултатите от изпитанията разходът на гориво в смесен цикъл е 2,64 л/100 км (38 км/л) при скорост 70 км в час. Това е дало възможност за постигане намаляване на емисиите на CO2 в атмосферата до 4,67г/км. Тези показатели са постигнати и благодарение използването на специално разработени смазочни материали, които подобряват икономията на гориво с 5%.

"Информацията, събрана в хода работата по проекта, е в състояние да промени напълно нашия подход към използването на енергията в сектора на автомобилния транспорт. Въпроси, свързани с енергетиката и изменението на климата, са от ключово значение за обществото. Този проект показа, че ако всички ние използваме най-доброто от наличните в момента технологии, както и най-новите постижения в производството на смазочни материали, ние можем да постигнем значително положително въздействие върху потреблението на енергия и намаляване на емисиите на CO2 в атмосферата ", каза изпълнителният вицепрезидент на Shell Global Lubrificants - Марк Гейнсборо.

Прототипът е построен върху платформата iSream на компанията Gordon Murray Design. Теглото на автомобила е само 550 кг. Редица компоненти са произведени с използване на технологията обемен печат, което е спомогнало ускоряването на  производството на прототипа. В автомобила са използвани рециклирани въглеродни влакна, в резултат на което каросеията му може са бъде направена за една четвърт от цената на конвенционална стоманена конструкция и в края на жизнения си цикъл целият автомобил може да бъде подложен на вторична преработка.

Седалката на водача се намира в центъра на кабината, а двете пътнически места са разположени отзад. Конструкцията на колата предвижда конфигурация за трима души, за да могат да се чувстват свободно в автомобила.

Коментари
comments powered by Disqus