Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ще се наложи Google да инсталират волан в своя автономен прототип

23.08.2014 13:23
Туит

Наличието на органи за управление е задължително според последната актуализация на нормативната уредба на щата Калифорния

Според новите промени в правилника на калифорнийската Служба за моторни превозни средства (DMV), всички изпитателни образци трябва да разполагат с волан, който да позволи на водача да поеме управлението в случай на техническа неизправност. Това означава, че образецът на интернет-гиганта, който в момента на официалното му представяне даваше на пътуващите в него избор само между двата бутона „спиране” и „тръгване”, ще трябва да се сдобие с волан, а вероятно и със спирачен педал, ако създателите му искат да продължат с изпитателната си програма по пътната мрежа на щата.

Новата уредба ще влезе в сила към средата на месец септември и освен споменатото изискване включва цял пакет от правила, които производителите на превозни средства със системи за автономно движение трябва да спазват, за да провеждат своите изпитания в Калифорния – от задължението за водене на точен отчет на евентуалните произшествия, през ограничения по отношение на изпитателния персонал до внасянето на гаранционен фонд в размер на 5 млн. долара за покриване на потенциални щети.

Както личи по изказвания на отговорни фактори в Google пред американските медии, компанията смята да се съобрази с новите изисквания и да предприеме съответните конструктивни промени по автомобилите в изпитателния си парк.   

Изгледите за използване на автомобил без свидетелство за правоуправление намаляват 

Логично следствие от въвеждането на новите правила и невъзможността за управление на превозното средство само чрез бутони „старт” и „стоп”, е и изискването водачът на автомобила със система за автономно движение да разполага с необходимата квалификация и изрядни документи, преди да потегли. То влиза в сериозно противоречие с голяма част от сюжетите в клиповете на Google, излъчени в мрежата около представянето на прототипа. Сред тях освен идилични картини на любуващи се на околния пейзаж възрастни семейства и лишени от необходимостта за следене на пътната обстановка воаяжи в компанията на домашни любимци, имаше и видеоматериал, в който на мястото на водача пътуваше човек с ограничено зрение.

Всичко това вероятно би могло да се превърне в реалност някой ден, но духът на новите правила определено изпраща този ден по-надалеч в бъдещето.

Teкст Мирослав Николов, снимки Google

Коментари
comments powered by Disqus