Компактният автомобил е получил двигател от M3/M4
Поради компактните си размери, някои хора от бранша оприличават M2 като истински M3/M4. Изглежда, че и Dähler е на това мнение и го приема безрезервно и набързо, без много приказки, швейцарците присадиха двигателя M3/M4 в по-малкото M2 купе и дори му добавиха още малко мощност.
BMW M2 се обслужва от палитрата на по-големите M3/M4. М-техниците например са адаптирали предните и задни оси специално за малкото купе. Компонентите на волана и различните части на двигателите, като кования колянов вал, черупките на основните лагери на коляновият вал, както и специалните бутала и свещите са от M3/M4. Въпреки, че броят на цилиндрите, диаметъра на цилиндъра и хода на буталото да са еднакви, в M2 тупти друго сърце - известно с работното обозначение N55B30.
Тунинг специалистът Dähler го променя. Швейцарците демонтират от М2 редовия шестцилиндров двигател с турбокомпресор и вместо него са имплантирали в компактния спортен автомобил 3,0-литров битурбо редови шестцилиндров (S55B30) от M3/M4, благодарение на това мощността скача от 370 на 431 к.с. и 465-550 Нм.
Но само това не е достатъчно. Тунерът прави още една крачка напред и увеличава мощността до 540 к.с. и 730 Нм, която битурбото предава на коляновия вал в интервала само от 2900об/мин до 4900об/мин. Стандартният двигател в M3 / M4 осигурява максимален въртящ момент, започвайки от 1850 об/мин и се увеличава според скоростта до 5500 об/мин.
Подсиленият BMW M2, според Dähler, трябва да ускори до разрешената скорост на междуградските пътища под четири секунди. Неговият сериен еквивалент си разрешава това за 4,5 или 4,3 секунди - в зависимост от това дали водачът превключва ръчно шестте предавки или това става автоматично от седемстепенната трансмисия. Максималната скорост Dähler е определил на 320 км/ч. Серийният M2 може да вдига само 250 км/ч.
По желание на клиента M2 получава анти крило
За отрицателното ускорение Dähler инсталира 8-бутална спирачна система, която захапва дискове с диаметър 400 мм. Тунингованият М2 разнася мелодията на шестцилиндровия турбо с нова изпускателна система от неръждаема стомана, докато новото винтово окачване му помага да лети малко по-ниско до горещата настилка. Просветът може да се регулира най-малко в 18 степени.
Dähler е оставил екстериора, подобно на серийната визия, с изключение на един модифициран преден спойлер, който трябва да увеличи натиска на дългия 4468 мм компактен спортист. Швейцарците предлагат за М2 опция заден спойлер на капака на багажника.
Между другото: който иска да си спести трансплантацията на двигателя, но не и по-голямата мощност, за това Dähler предлага три варианта: от 408, 430 и 450 к.с.