Кими Райконен направи публичния дебют на новата система за предпазване на главата пилота. По всяка вероятност тя ще стане задължителна през 2017 година.
Halo концепцията е разработена съвместно между Mercedes и ФИА, но Ferrari е първият отбор, който я тества при реални условия. Нейната цел е да предпазва главата на пилота от инциденти като този на Жул Бинаки от Гран при на Япония, както и от летящи отломки и най-вече гуми.
Именно смъртта на Хенри Съртийс през 2009 г. на "Брандс Хеч", когато се откъсна цялото колело на катастрофиралия пред него пилот, и контузията на Фелипе Маса от Гран при на Унгария същата година поставиха началото на проучванията в сферата.
Тестът на Ferrari е координиран с ФИА, като на този етап Скудерията проверя доколко адекватна е инсталацията й върху кокпита, и как се отразява тя върху видимостта на пилота. Резултатите ще са определящи за крайното решение дали системата ще стане задължителна през 2017 година.