Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Fabia 1.4 Sport: Победител по рождение

23.04.2007 00:04
Туит

Соц-имиджът на Skoda отдавна е част от миналото: сега марката не просто е напълно в крак с времето, а като дъщерна компания на VW пуска на пазара нови и нови безкрайно атрактивни предложения, какъвто е случаят и с новото издание на Fabia. Тест на модела, изграден на технологичната платформа на идната генерация на Polo.

Второто издание на малкия модел на Skoda е един напълно нов автомобил, който все пак ни се струва добре познат. Поставена до своя оставащ в производствената гама на компанията предшественик, новата Fabia изглежда също толкова стилна и изчистена от дизайнерска гледна точка, но едновременно съдържа в себе си значително по-смели и радикални решения. Дължината на каросерията е нараснала с два, а височината – с пет сантиметра. Крайният резултат е компактен автомобил със самоуверена осанка, който има амбицията да заеме едно от лидерските места в своята категория

Малкият голям автомобил

Багажникът е едно от най-впечатляващите предложения в малкия клас – минималният му обем е 300 литра, а при сгъване на задните седалки стойността нараства 1163 литра. Едновременно с това, багажникът предлага и допълнителни практични детайли като куки за окачване на пликове с покупки и закрепващо устройсво за пазарска кошница. Изобщо от всеки детайл на този автомобил личи, че от Skoda са обърнали подобаващото внимание на истинските потребности на клиентите – достатъчно е да вземем за пример перфектната във всяко едно отношение ергономия или наличието на две „жабки”, една от които дори се охлажда от климатичната инсталация. Тук Fabia спокойно може да се мери с премиум-представителите дори на по-горните класове. 

Във варианта "Sport", Fabia 1.4 предлага впечатляващо оборудване, а който търси по-ниска цена, може да спре избора си на базовото обзавеждане "Classic", което прави автомобила още по-достъпен.

Прекрасно за класа поведение на пътя

Директно и прецизно настроената кормилна уредба с електрохидравличен сервоусилвател осигурява на Fabia водимост, която може да се сравнява даже и с култовото Mini. Като добавим към това добрият като цяло обзор от мястото на водача и споменатата вече прекрасна ергономия, не може да има спор, че шофирането на Skoda в градски условия е истинско удуволствие – малка капка катран в кацата с мед е единствено ограничената видимост към предницата при паркиране, която за съжаление е типична за почти всички модерни представители на категорията.

По-интересното в случая обаче е, че Fabia се оказва отличен партньор и при преодоляването на дълги преходи извън града. Поведението в завой остава неутрално изненадващо дълго, тенденцията към недозавиване е съвсем слабо изразена, страничното накланяне на каросерията също е сведено до минимум. И въпреки че говорим за представител на малкия клас, където динамиката на пътя и добрия комфорт рядко се срещат наведнъж, возията на автомобила остава извънредно приятна дори по зле поддържани пътища.

Всъщност тестваната Fabia показа един-единствен по-съществен недостатък: на тежащия немалките 1143 килограма автомобил му се налага да черпи теглителна сила от скромните 132 нютонметра максимален въртящ момент на 1,4-литровия двигател. Затова максималната скорост от 174 км/ч се достига с повечко търпение и при наличие на достатъчно дълъг прав участък, а при нужда от повече динамика се налага „изцеждането” на мотора до над 4000 оборота в минута. Последното от своя страна води до неприятно високи нива на шума над 5000 об./мин и до покачване на разхода на гориво.

И все пак – за който леко мудният 1,4-литров двигател не изглежда като най-сполучливия избор, Skoda предлага и възможността да се наслади на огромната тяга на доказалите своите качества турбодизели от серията TDI. Но дори и във вариант 1.4 16V, новата Fabia заслужава да се окачестви като едно от най-силните предложения, срещани досега в малкия клас.

Текст: Волфганг Кьониг, Божан Бошнаков
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

Skoda Fabia 1.4 Sport

Skoda Fabia 1.4 Sport

Респект, Skoda! Новата Fabia се представя като пълноценен автомобил за кратки и дълги пътувания, предлагащ отлично пътно поведение, изобилие от комфорт, солидно качество и добър дизайн, и всичко това на атрактивна цена. Единствено от 1,4-литровия бензинов двигател може да се желае и повече.


Технически данни

Skoda Fabia 1.4 Sport
Работен обем ---
Мощност 63 кВт (86 к. с.)
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
12,5 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м
Максимална скорост 174 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
8,1 л/100 км
Базова цена все още няма данни
Коментари
comments powered by Disqus