ФИА даде хомологация на новата Skoda Fabia R5. Чехите все още нямат обявена програма за Европейския рали шампионат.
Fabia R5 има тежката задача да замести най-успешния рали автомобил в IRC и ERC - шампионската Fabia S2000. Но съдейки по начина, по който работи екипът от Млада Болеслав, това е гарантирано.
Цели 15 месеца са отделени за тестове и оптимизация на базовия автомобил, като двамата европейски шампиони Ян Копецки и Есапека Лапи са имали основен принос за развитието на Fabia R5. Ветераните Фреди Лоикс и Раимунд Баумшлагер също са били част от развойния екип, който е направил близо 10 000 км тестове в Чехия, Австрия, Германия, Италия, Франция, Гърция, Испания и Финландия.
Под капака на Fabia R5 работи 1,6-литров мотор с принудително пълнене, чиято максимална мощност би трябвало да е над 300 к.с. Правилникът за R5 изисква замяна на шестстепенната секвенциална кутия с петстепенна.
Skoda ще обяви плановете за бъдещата си програма на 15 април. По всяка вероятност чехите ще продължат участието си в ERC със заводски тим, но доставките към частните пилоти ще стартират успоредно с официалната кампания.