Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Fabia S2000: В супера

09.04.2009 11:59
Туит

Спортният директор на Skoda Михал Храбанек пред ams.bg за новата Fabia S2000, бъдещето на категорията Super 2000 и амбициите на чешкия производител в рали-спорта.

Правили ли сте някакви промени по автомобила след рали „Монте Карло“. Мина доста време от тогава?

Не сме правили големи промени, но работихме сериозно върху подобряването на надеждността на някои от компонентите по време на тестовете.

Доволни ли сте от скоростта на Fabia S2000.

Очаквахме автомобилът да е на ниво, близко до това на заводските Peugeot и Fiat. Сами видяхте, че можем да поддържаме тяхното темпо, така че определено мога да отговоря положително на този въпрос.

Как се отрази рали „Монте Карло“ на интереса от страна на частните тимове?

Да ви призная, интерес има поне от година, да не кажа две. След „Монте“ естествено се заговори много повече за този автомобил, но най-много запитвания имахме след рали „Барум“ и „Сан Ремо“, където участвахме като „нула“.

Колко автомобила ще може да подготвите за частните отбори?

Между десет и петнайсет. Абсолютният ни максимум е петнайсет за тази година.

А може ли да дадете някаква официална информация относно цената?

Естествено цената ще зависи много от оборудването. Вероятно ще е близка до тази на Peugeot и Fiat, защото 90% от компонентите са на практика идентични. Шасито, панелите и двигателят са различни, но скоростната кутия е хомологирана от ФИА и цената й е фиксирана, окачването е стандартно, спирачките на Brembo, амортисьорите.

Какви са бъдещите проекти на Skoda Motorsport. Може би отново програма в IRC или завръщане в Световния рали шампионат като заводски отбор?

Да ви призная, на този етап предпочитаме да се фокусираме върху клиентските тимове, но от 2011 нататък всичко е възможно. Едва преди две седмици ФИА гласува новите правила в световния шампионат, така че най-малкото не разполагаме с достатъчно технологично време да се включим отново във WRC. Стартирахме проекта S2000 основно с идеята да обслужваме частни отбори, но решихме да му дадем допълнителен тласък с участието на заводския тим в някои определени състезания.

Като стана въпрос за WRC, какво е мнението ви относно промените, които ФИА гласува в Париж на 17 март?

Ако трябваше аз да избирам, всички шампионати щяха да използват един и същи тип автомобили. Донякъде мога да си представя как ще бъде реализирана идеята с аеродинамичен кит, но концепцията с допълнителен турбокомпресор е просто невъзможна за изпълнение. Не е толкова лесна работа да оборудваш автомобила с турбо. Налага се да смениш не само двигателя, но и целия силов тракт, включително скоростната кутия ще търпят промени.

Значи ФИА е взела правилното решение?

Абсолютно. В противен случай това щеше да бъде една съвсем различна категория или щеше да бъде голям компромис, което лично на мен не ми допада въобще. Да, това беше едно добро решение.

Кой ще бъде следващият частен пилот с Skoda Fabia S2000?

Засега мога да ви кажа единствено, че автомобилът ще потегли към Италия.

Интервю: Борислав Петров
Снимки: Борислав Петров

Подробности за разговора ни с Михал Храбанек, за Skoda Fabia S2000 и за очакванията на Ян Копецки и Юхо Ханинен може да намерите в следващия брой на списание auto motor und sport.

Коментари
comments powered by Disqus