Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4: Octavia за напреднали

28.06.2007 11:11 17
17
2571814913
Туит

С „облечения” в специална офроуд-„премяна” модел Octavia Combi Scout, Skoda разширява гамата си с един пълноценен Crossover. Тест на върховата версия с двулитров дизелов двигател.

„Обикновената” 4х4-версия на модела е с 23 милиметра по-висока в сравнение с останалите версии на Octavia, а Octavia 4x4 Scout разполага с и с допълнителни 13 милиметра клиренс, както и основно променен дизайн на броните, калниците и праговете. 

Octavia в офроуд-оптика

Отпред по-масивните в сравнение с останалите варианти на модела брони са получили защита от долната си страна, която наподобява на алуминий, но в действителност е направена от издръжлива на издраскване пластмаса. Новите външни компоненти придават на Octavia отлично премерена доза офроуд-излъчване, която нито се набива прекомерно силно на очи, нито нарушава традиционно елегантната линия на каросерията.

Още по-интересното в случая обаче е, че екипиран с ефективна система за задвижване и четирите колела и увеличен клиренс, моделът действително предлага доста прилични качества за движение през не прекомерно тежък пресечен терен. Skoda Octavia Scout има привилегията да бъде практически единственият автомобил на пазара, който прокламира идеята за повдигнато във височина комби с двойно предаване и увеличена проходимост в сравнително достъпния ценови клас – в България тестваният автомобил започва от цена 49 975 лева, което без съмнение е не малка сума за автомобил от този сегмент, но е чувствително по-малко от цените на представители на горните класове като Audi Allroad, Subaru Outback и Volvo XC 70. Бензиновият двигател със същия работен обем и 10 конски сили повече стартира дори от 47 970 лева.

Динамичните показатели и най-вече тягата на тествания вариант са извънредно впечатляващи, не по-малко забележително е и обстоятелството, че по-високият център на тежестта и увеличеното собствено тегло на автомобила по никакъв начин не се усещат в поведението му на пътя. Спирачките и разходът на гориво при Scout също не се отличават от показателите на „цивилните” му събратя.

Товарен обем до 1620 литра

Както и всяка друга Octavia Combi, Scout може да се похвали с просторно (забележително ергономично изпълнено и качествено изработено до последния детайл) пътническо пространство), както и с багажник с вместимост между 580 и 1620 литра. Товароподемността също е подобаваща за модел с подобен замисъл – цели 600 килограма.

Текст: Херман-Йозеф Щапен
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4

Skoda Octavia Scout предлага обширно и функционално вътрешно пространство, респектираща товароподемност, извънредно сигурно поведение на пътя, ефективни и надеждни спирачки, както и впечатляващо по всички параметри качество на изпълнението. Единственият по-съществен недостатък на автомобила е грубата работа на иначе фантастичния двигател.


Технически данни

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4
Работен обем ---
Мощност 103 кВт (140 к. с.)
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
10,6 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м
Максимална скорост 197 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
8,1 л/100 км
Базова цена 49 970 лева
Коментари

borkovn
Въпреки новият дизел на Субару-само един фар пак струва 2200лв.Имам факти.Може би нашите представители са много лакоми.Знам ли?Фен съм на VAG продукцията,но ако имам пари-САМО СУБАРУ!

Батето
Преди фейслифта - не. След фейслифта - да. Преди фейслифта системата беше с второ поколение Халдекс съединител, който при нормални условия предава тягата изцяло към предните колела, а когато някое от тях превърти, прехвърля до 50 процента от въртящия момент назад. След фейслифта Халдекс съединителя е четвърта генерация, където при всякакви условия пет процента от тягата се предават към задните колела, а оттам нататък съотношението отново може да достига 50:50, в зависимост от ситуацията.

петър
това 4x4 при SKODA SKOUT постоянно ли е зацепено

Valio
Imam OCTAVIA 1 4x4 na 280000km. NEVEROIATEN avtomobil, sravniaval sam go s mnogo drugi pri vsiakakvi uslovia. Razhodat e s okolo litar maximum po visok ot obiknoven avtomobil i to samo AKO SE NASTAPVA!!!

rado
to vs e ok ama da ne e kombi,a sedan ima li

21
nedostatac e aftomati4na scorostna kotia

Julia
az lichno karam SKODA SKOUT veche 2 godini i moga da vi garantiram che tova e mnogo spoluchliv model,ustoichiv na patia.I da otgovora na napadkite,otnostno razhoda na gorivo-napalno e realen s testa.Stiga da ima chovek vazmojnost kupuvaiki si SKOUT si kupuva kola za vseki sezon i za poddrajka-dobra za joba

marin
Zdraveite,az sam golqm fen na skoda i iskam da kaja, 4e skouta e mn qk.Govorq kato cqlo.I cenata mu ne e mn visoka za tova oborudvane koeto predlagas.Mislq 4e e perfektnata kola za Balgariq ;)

Smurtnami6kite
Двигателя на Скаут е взет от VW. Audi също го взимат оттам. А 4х4 системата не е quattro, а е идентична с 4MOTION на VW - използва Халдекс съединител, който се управлява изцяло по електронен път и мисля, че в конкретния случай на Октавията прехвърля до 80% от въртящия момент на задната ос, ако предната забуксува. Quattro на Audi е по-сложна система, ориентирана към динамика и стабилност на пътя, а не излизане извън него, но системата, използвана в Скаута е по-евтина, по-лека и по-непретенциозна т.е. идеална за нуждите на обикновения водач. В теста на Ауто Билд след 100000 км. обикновената Октавия Комби 1.6 е на 4то място по надеждност от всички тествани автомобили, само с 5 наказателни точки и изпреварена единствено от Mazda6, Mazda5 и Toyota Prius. @Milen - скъпата поддръжка е в консумативите, които не се покриват от гаранцията - масла, филтри и т.н. Спора ни е безмислен 1.защото вече има и нов Форестър и 2.защото на Субару човек или е фен или не :) Аз съм фен на Субару. Но съм фен и на Шкода и Скаута много ми харесва. Затова искам да добавя, че Октавията в никакъв случай не е крехка. А оборудването на стария Форестър беше високо за цената си само при разпродажбата на остатъчните складови наличности, поради една много важна причина - в този случай не можеше да поръчваш каквото искаш, а трябваше до вземаш каквото има.

Venci_levskarq@abv.bg
Искам да знам дали отново двигателя на ''SCOUT'' е взет от ''AUDI'' и дали има тест слет 100000 киометра. Основно ме привлече обновената система 4x4 и се питам ако и тя е взета от ''AUDI''става страхотен автомобил.

Milen
Приемам част от забележките. Но можем да спорим по отношение на базово оборудване и цена, особено за последните продадени бройки преди новия модел. Реалните тестове на SCOUT показват сериозно разминаване с обещания разход на гориво. По отношение на надеждността - историята до момента показва друго. Освен това, какво значение има скъпата поддръжка след като в рамките на 100 хил.км. едва ли ще ти трябва среща със сервиз, освен за консумативи! Въобще си мисля, че никой не си прави труда да пречупва всички тези тестова към родната действителност. При нашите разбити и неподдържани пътища точно постоянното 4х4 и здраво окачване могат на бъдат решаващи, за разлика от Германия или Англия, където един по-крехък автомобил няма никъкви проблеми със себеси!

Smurtnami6kite
Ми като начало Милене, Forester не се предлага с дизел т.е. избора е ограничен. После - всички Субарута имат фамозна жажда за гориво. Базовото оборудване на Форестъра е по-слабо от това на скаута. В България (всъщност в цяла Европа) Шкода се поддържа доста по-лесно и евтино от Субару. Октавията вади и малко по-добра максимална скорост (не че това е супер важно, но нали искаш показатели). И не виждам на кой толкова ще му трябва перманентно 4x4. И накрая - за всеки поне малко заинтересован от автомобили е ясно, че Субарутата са жестоки коли. Обаче ако някой ми каже, че стария Форестър изглежда красиво, бих му препоръчал да потърси специализирана помощ - психиатър или поне очен лекар. Аз поне не бих дал 50-60 хил. лв. за автомобил, притежаващ обаянието на дънер. И между другото Шкодата е повече от задоволителна откъм качество и здравина. (1 място по надеждност в проучването на Top Gear в Англия не е малко). Така че аз съм за Шкодата :) Но и който избере Субару няма да сбърка, стига да не му е проблем честата среща с бензиностанциите.

Milen
Я някой да се хване и да сравни тази машина със Subaru Forester - стариа модел и да ми каже по какво е по добра, че нещо на разбирам??? Като се започне от цена, мине се през комфост, проходимост и са завърщи с качество и здравина!!! Поне един показател, моля.

georgi
mega dobra

Georgi Obretenov
:-D kola me4ta za na6ite p1ti6ta 6te poiz4akam i 6te imam skodata

Gacata
Абсолютния автомобил! Цената сама по себе си е висика, но за това, което получавате е...уникална всъщност! Чуден баланс за хората/семействата с ОN/OFF road наклонности! Браво SKODA, браво VOLKSWAGEN!

puk14
чудесен автомобил ! единствено високата цена може да провали модела .

comments powered by Disqus