Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Octavia Scout: Всичко, от което имате нужда

18.04.2016 16:02
Туит

Представяме ви впечатленията си от един от най-многофункционалните модели на пазара

Това вероятно ще е приблизително стотният път, в който по един или друг повод ще спомена в свой материал, че идеята на SUV и кросоувър моделите никога не ми е допадала на сто процента. Вероятно така и ще си остане. И все пак не това е причината да твърдя, че Skoda Octavia Scout е един от най-смислените автомобили, които изобщо се предлагат към момента на европейския пазар. Основанието за подобно твърдение идва оттам, че този модел предлага (почти) всичко, от което човек реално има нужда, давайки на притежателя си дори много повече, отколкото му обещава на пръв поглед. При това на съвсем смислена цена и доставяйки неподправено удоволствие от шофирането.

Как един добър автомобил може да стане по-добър

Отдавна за никого не е тайна, че Skoda Octavia е една от най-разумните инвестиции в съвременното автомобилостроене. На цената на модел от компактен клас, Octavia предлага място, комфорт и функционалност като на модел от средния клас, възможностите за задвижване и оборудване покриват невероятно широк спектър от предложения, простирайки се от бюджетни и практични до почти разточителни решения. Като към това прибавим солидната изработка и приятния за окото, изчистен от всякакви ненужни орнаменти дизайн, няма как да се учудим, че продажбите на модела не престават да засрамват редица конкурентни модели с далеч по-гръмки претенции.

Всъщност замисълът на Octavia Scout не е нещо принципно ново – първите комбита с увеличен клиренс и двойно предаване се появиха още през втората половина на 90-те година на миналия век, най-напред от Volvo и Subaru, а малко по-късно и от Audi. Версия 4х4 Skoda предлагаше още за първото поколение на своята Octavia, а версията Scout видя бял свят малко след появата на второто издание на модела.

Изчистен стил

Принципно новият Scout изцяло продължава философията на своя предшественик – освен със серийно задвижване на четирите колела, моделът се отличава със защитни панели на каросерията, както и защита на дъното в областта на предната и задната броня. Стилистиката на автомобила е изключително премерена – от една страна тя достатъчно ясно го откроява сред останалите членове на моделното семейство на Octavia, но от друга не залитат към някакви бутафорни намеци за висока проходимост. Автомобилът излъчва семпла елегантност, а солидното качество на изпълнението личи както от фугите на каросерията, така и от материалите в интериора.

Типично за Skoda, интериорът не крие никакви изненади – позицията на седене зад волана е безупречна от ергономична гледна точка, обслужването на повечето функции спокойно може да се извършва и със затворени очи, а благодарение на по-високата в сравнение с останалите версии на модела позиция на седене видимостта е наистина добра във всички посоки. Мястото в интериора и обемът на багажника не се отличават от останалите варианти на Octavia комби, т.е. са на върхово за класа ниво.

Забележително представяне на пътя... и извън пътя

Един от въпросите, които (с основание) автоматично изникват в главата на мнозина, е дали увеличеният до 171 мм клиренс  (всичко на всичко с 9 милиметра по-малко в сравнение с Yeti) не е повлияло по отрицателен начин на характерното за Octavia стабилно пътно поведение с наченки на динамичен характер. Отговорът е категорично „не” – поведението на автомобила в завои е точно толкова спокойно, неутрално и прецизно, колкото и на нормалното комби на модела, а страничните колебания  на каросерията остават все така минимални. С помощта на хармонично работещото кормилно управление и ефективната система за задвижване на четирите колела автомобилът може да се придвижва забележително чевръсто по пътища със завои, шофирането с по-висока скорост по магистрала също не влияе на стоическото спокойствие на Octavia Scout. Сцеплението с настилката остава много добро и при откровено неблагоприятни метеорологични условия, включващи заледявания, сняг, кал и вода по пътното платно.

Комфортът при пътуване също е на ниво – окачването поема повечето неравности по пътя си гладко и с минимален остатък, обезшумяването също не дава дори дребни поводи за критика. Карането по зле поддържани пътища не представлява проблем за Octavia Scout, като моделът се чувства добре и по черни неасфалтирани пътища. Макар да няма нито претенции, нито реални възможности за екстремна проходимост като на класически всъдеход, Scout на практика може да се справи с всяко предизвикателство, което е по-силите на неговите конкурентни SUV модели, без обаче това да е комбинирано с нито един от техните недостатъци от конструктивно или финансово естество.

Хармоничен дизелов мотор

Двулитровият дизелов мотор със 150 к.с. може и да не е толкова енергичен, колкото своя по-мощен събрат, но обективно погледнато осигурява на автомобила точно толкова темперамент, отколкото той се нуждае във всекидневието. Ситуациите, в които се усеща реална необходимост от повече мощност, са наистина редки. Едновременно с уверената тяга и хармоничното разгръщане на мощността, задвижващият агрегат прави добро впечатление както с плавния си ход, така и със скромния си апетит на гориво (при смесен цикъл на шофиране в реални условия разходът трудно надвишава 6,5 литра на сто километра). Перфектно подбраните предавателни числа и прецизното превключване на предавките на шестстепенната механична трансмисия от своя страна сериозно поставят под въпрос необходимостта от поръчване на безспорно също добре представящата се трансмисия с два съединителя.

Остана въпросът с цената. Добре оборудвана, или, ако трябва да бъдем съвсем точни, превъзходно оборудвана Octavia Scout 2.0 TDI със 150 к.с. трудно надхвърля границата от 55 000 лева с ДДС. Предоставяйки на притежателите си поне толкова, колкото биха им предложили SUV автомобили, струващи с между 25 и 50 процента по-скъпо.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

С Octavia Scout марката Skoda затвърждава реномето си на производител на едни от най-смислените автомобили, предлагани към момента на европейския континент. С прецизно пътно поведение, приятен комфорт при пътуване, безкомпромисно сцепление върху всякаква настилка, превъзходна функционалност, хармонично и икономично задвижване, солидна изработка и разумна цена, този модел предлага почти всичко, което човек би могъл да пожелае от един съвременен автомобил.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Skoda

Коментари
comments powered by Disqus