Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda остава в IRC и през 2010

03.11.2009 13:08
Туит

И догодина Skoda ще участва в IRC сериите със заводски тим в определени състезания, потвърди спортният директор на чехите Михал Храбанек.

Fabia S2000 дебютира тази година на рали „Монте Карло“ и бързо се установи като един от лидерите в категорията. Юхо Ханинен спечели старта в Русия, а неговият съотборник Ян Копецки, който до последно се бореше за титлата с Крис Мийк, триумфира на рали „Барум“ и „Астурия“. Новият флагман от Млада Болеслав демонстрира впечатляваща скорост и в Световния рали шампионат за серийни автомобили, където постигна четири победи (дефакто пет, но Бринилдсен бе дисквалифициран във Великобритания) и моментално се превърна в предпочитан избор за частните пилоти.

„Започнахме този проект с ясната идея, че трябва да следваме три цели – да се състезаваме, като основният ни приоритет беше да участваме в определени стартове от IRC, да продаваме на частните отбори, като планирахме между 10 и 15 реализирани бройки и да продължим с развитието на автомобила, което в действителност е един безкраен процес“, обяснява Храбанек.

„Постигнахме някои страхотни резултати. Бяхме напълно конкурентни и подготвихме един бърз и надежден автомобил, който в ръцете на класните ни пилоти спечели няколко победи. Частните отбори също имаха голям успех. Патрик Сандел от BRR спечели рали „Норвегия“ и „Кипър“ в P-WRC, Ламброс Атанасулас от A-Style триумфира на рали „Акрополис“, а Ейвинд Бринилдсен - в група N на рали „Каталуня“. Fabia S2000 показа своя потенциал и в националните шампионати, особено в Австрия (Раймунд Баумшлагер), Испания (Алберто Евиа) и Италия (Пиеро Лонги). Заводският пилот на Skoda Motorsport Юхо Ханинен спечели също рали „Финландия“, макар и с частна Fabia S2000. Всички тези успехи са една изключително добра реклама за марката Skoda.“

„Междувременно продадохме 13 автомобила на частни пилоти, като планираме още три продажби до края на годината. Търсенето надхвърляше производствения ни капацитет през цялата година, което само по себе си показва колко добър продукт е Fabia S2000. С радост отбелязахме и че вносителите на марката подкрепиха нашия проект и станаха част от него.“

„Приключихме програмата си за този сезон, като IRC остава основният ни приоритет догодина. Отново ще участваме в някои определени състезания, но този път се надявам те да са повече. Със сигурност мога да кажа, че пак ще ни видите на рали "Монте Карло" през януари, което благодарение на Eurosport и феноменалното телевизионно покритие ще бъде крайъгълен камък от историята на рали спорта. Искам и да благодаря на двата ни екипажа, които работиха много здраво по време на състезанията, да не говоря какъв километраж навъртяха през годината. Техният подход беше изключително професионален във всяко едно отношение. Неизменна част са от успеха ни“, завършва Храбанек.

И догодина заводският тим на Skoda ще разчита на Ханинен и Копецки.

Коментари
comments powered by Disqus