Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Rapid Spaceback: Един Rapid не стига

27.12.2013 14:36
Туит

С версията Spaceback чешката марка Skoda представя един малко по-различен поглед към прагматичния Rapid. Първи впечатления.

Първият въпрос, който възниква при запознанството с Rapid Spaceback, е какво всъщност представлява този автомобил и в коя категория би било най-подходящо да бъде причислен. Дали това е модерна интерпретация на класическите компактни комбита или по-скоро лайфстайл версия на подчертано прагматичния Rapid? От думите не прадставителите на Skoda става ясно, че истината най-вероятно е някъде по средата между двете твърдения. Според главния дизайнер на марката Йозеф Кабан, „между Fabia комби и Octavia остава ниша, която е по-добре да бъде запълнена с нещо различно и нетрадиционно, вместо с още едно комби”. От друга страна, в Skoda определено не са почитатели на така модерните напоследък маркетингови дитирамби по повод автомобилите с „лайфстайл насоченост”, а предпочитат да създават функционални, качествени и разумни продукти за хора с прагматично мислене, които държат повече на високата вътрешната стойност, околкото на лъскавата опаковка.

Различен поглед към Rapid

На живо резултатът от идеята на чехите да съчетаят функционалността на Rapid със стремежа към постигане на по-индивидуален характер изглежда дори по-добре, отколкото може да се предположи по официалните фотографии на модела. Общата дължина на каросерията е скъсена с цели 18 сантиметра, но междуосното разстояние от 2,60 метра е останало непроменено. От предната емблема до средните колони Spaceback е абсолютно идентичен с познатия досега вариант на Rapid. Назад обаче оформлението е напълно ново и придава съвсем различен облик на автомобила. Във формата на задната се виждат заемки както от спортно ориентираните комбита, така и от класическите хечбек модели. Едно е сигурно – Spaceback е по-привлекателното лице на Rapid, поне що се отнася до дизайна.

Типично за Skoda, формата тук не е в ущърб на функцията. Мястото за пътниците е напълно идентично с конвенционалната версия на модела, тоест направо изобилно за представител на този клас. Простотата, с която се обслужват всички функции в автомобила, е достойна за пример, и в комбинация с удобната позиция на седене и множеството дребни, но практични решения прави ежедневния контакт с автомобила значително по-приятен, отколкото с някои доста „по-засукани” и по-скъпи, но определено по-неудобни във функционално отношение модели на пазара. Впечатлението за качество е подобрено спрямо „нормалния” Rapid – материалите са станали по-приятни на вид и допир, детайли като озвучителната система са по-хармонично интегрирани в общия интериорен дизайн, а таблото и воланът са получили нови декоративни апликации.

Заради скъсяването на задния надвес номиналният обем на багажното отделение се е смалил от гигантските 550 до все още съвсем приличните 415 литра, но при сгъване на задните седалки може да достигне до впечатляващата стойност от 1380 л.

Повече финес

Rapid Spaceback e първият представител на марката (а и на концерна VW въобще), получил новата кормилна уредба с електромеханичен сервоусилвател, първите впечатления от която са отлични – автомобилът се управлява леко и същевременно изключително прецизно. Пътното поведение е сигурно и предвидимо, а при наличие на повече спортни амбиции от страна на водача може да се нарече дори динамично. Комфортът е значително по-добър, отколкото беше при досегашните варианти на Rapid – Spaceback е получил по-рафинирана настройка на окачването, която в бъдеще ще бъде приложена и при останалите представители на моделното семейство.

Текст: Божан Бошнаков

Оценка

Skoda Rapid Spaceback

Rapid Spaceback е още един типичен представител на твърде сполучливата формула за успех, която Skoda използват през последните години. Въпреки че външно не прилича на типично комби, моделът е не по-малко практичен и функционален от познатия вече стандартен вариант на Rapid, като същевременно в доста отношения е по-рафиниран от него, а и определено предлага по-атрактивна визия.

Коментари
comments powered by Disqus