Чешката марка завършва тестовете на четвъртото поколение на хечбека в екстремни условия
Skoda завършва изпитанията на четвъртото поколение на хечбека Fabia, чиято премиера ще бъде през 2021 г. Автомобилите са преминали поредица от различни предизвикателни тестове, предназначени да помогнат на инженерите да подобрят ефективността надеждността и безопасността на автомобила.
И така, прототипът на новата Fabia е тестван заедно със специално ремарке, наречено Towing dyno с динамометър вътре, благодарение на което е възможно да се промени силата на съпротивление, действаща върху автомобила. По този начин инженерите могат да проучат способността на хечбека да преодолява стръмни изкачвания и да тегли ремаркета с различно тегло.
Освен това новата Skoda Fabia е тествана при различни температури, вариращи от минус 30 до плюс 45 градуса по Целзий, в условия на обилни снеговалежи, прашни бури и мусонни дъждове. Проведени са екстремни тестове, за да бъде проверена работата на електрониката, включително основните асистиращи системи и функциите за безопасност на автомобила .
Хечбекът е тестван и в аеродинамичен тунел, където прекарва над 100 часа. Компанията отбелязва, че новата Skoda Fabia ще има най-добрия коефициент на съпротивление в своя клас - 0,28. Накрая, автомобилът е преминал около 150 виртуални теста, симулиращи различни пътни ситуации.
Skoda Fabia ще бъде създадена върху платформата MQB-A0, на която са базирани други малки модели на концерна Volkswagen AG, включително Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Audi A1. Базовият двигател на новата Skoda Fabia ще бъде трицилиндров атмосферен бензинов агрегат с работен обем от един литър, наличен в два варианта на мощност: 65 и 80 к.с. Трансмисията е петстепенна механична. Освен това ще се предлагат и турбо версии с 95 и 110 конски сили.
В горната част на гамата ще има 1,5-литров четирицилиндров турбо агрегат, развиващ 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент. Такъв двигател ще работи съвместно със седемстепенна роботизирана предавателна кутия с два съединителя.