Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Superb: Втори дубъл

26.08.2013 08:50
Туит

Skoda подложиха върховия представител на моделната си палитра на частично обновяване. Първи впечатления от рестилизирания Superb.

Skoda Superb едва ли е сред моделите, които имаме основание да определяме като „вълнуващи”, „завладяващи” или „вдъхновяващи”. Superb набляга не толкова на емоциите, колкото на здравия разум. Флагманът в гамата на чешката марка буквално е изтъкан от прагматизъм, който го превръща в една от най-разумните възможни покупки в средния клас. Необикновено широката гама от двигатели, огромното вътрешно пространство, както и съчетанието от отлична функционалност и разумни цени, осигуриха на Superb бляскаво пазарно представяне.

Наскоро от Skoda подложиха модела на внимателно премерено обновяване. Най-характерната промяна касае новите задни светлини при седана, които придават на задницата значително по-хармоничен вид отпреди. Броят на С-образните светлинни ивици в стопсветлините на вариантите Combi и седан тук е достигнал три, докато при Octavia и Rapid те са две и съответно само една. Отпред по-наблюдателните ще открият променените контури на предния капак, уголемените въздуховоди и новите LED дневни светлини.

Намален с до 19 процента разход на гориво

Обновяването е засегнало и техниката на модела: благодарение на оптимизираната аеродинамика, леко намаленото тегло и някои фини настройки по задвижващия тракт, разходът на гориво е редуциран средно с 19 процента.

Дори при шампиона по икономичност – версията Greenline, емисиите  CO2 са намалени с още десет процента и в момента възлизат на 109 грама на километър според официалните норми. Механичните трансмисии са получили малко по-дълги предавателни числа, а DSG агрегатите са настроени така, че максимално рано да преминават на по-висока предавка. Гумите с намалено съпротивление при търкаляне вече са част от серийната екипировка, а системата старт-стоп се предлага в комбинация с дизеловите агрегати, както и с базовия бензин 1.4 TSI.

Ходовата част и кормилната уредба от своя страна не са променяни. Вероятно не е било и необходимо, тъй като Superb за пореден път впечатлява с доста чевръсто предвид външните размери и теглото на автомобила пътно поведение, уверено поведение в завой и, не на последно място – с много добра шумоизолация. От работата на двулитровия TDI мотор със 170 к.с. до купето не достига нищо, освен едва доловим дизелов тембър. Superb предлага достатъчно добър, макар и не идеален комфорт на возене – специално преминаването през къси и резки неравности би могло да бъде и по-рафинирано. Предлаганото при събрата по платформа VW Passat окачване с адаптивни амортисьори не може да бъде поръчано за Superb. Търсенето на модерни асистиращи системи или новите достижения на VW в областта на инфо-развлекателните системи също остава напразно. За разлика от дебютиралото наскоро ново издание на Octavia, реновираният Superb се налага да се задоволи със старата геренация навигационна система. Сред интересните опции за модела продължава да бъде системата за автоматично паркиране, която вече позволява на Superb да маневрира самостоятелно не само при успоредно, но и при напречно паркиране.

Промените по интериора се ограничават до новия дизайн на волана, както и някои нови материали, използвани за тапицериите и декоративните лайстни. Както и досега, забележки по отношение на размерите и функционалността на вътрешното пространство не би могло да има – мястото на втория ред седалки е като в модел от висшия клас, а багажникът на Superb Combi продължава да бъде рекордьор в класа си. Който търси по-просторен интериор и още повече педантизъм при изработката, ще се наложи да се бръкне дълбоко, защото по-добре по тези параметри се представят само елитни продукти от ранга на Е-класата T-модел на Mercedes, където цените с лекота достигат нива, двойно по-високи от тези на Superb. При нужда от още повече място на задните седалки, срещу доплащане Superb предлага възможност за електрическо задвижване и сгъване на предната дясна седалка с бутони от втория ред – нещо, което за повечето европейци може и да се стори излишно, но в Китай, където се падат 40 процента от всички продажби на Superb, това без съмнение ще бъде истински хит.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda

Коментари
comments powered by Disqus