Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

След 50 години Ford отново е номер 1

22.06.2016 12:58
След 50 години Ford отново е номер 1

На 19 юни 2015, точно 50 години след първата победа на Ford в 24-те часа на Льо Ман, Ford GT №68 спечели отново легендарното състезание за издръжливост за Синия Овал в клас GTE Pro.

Точно както половин век по-рано, Ford GT води епична битка с Ferrari №82, като двата автомобила си разменяха водачеството на няколко пъти, възобновявайки 50-годишното съперничество между двата автомобилни производителя. Състезанието заприлича на 24-часов спринт вместо маратон, като Ford GT №68 поведе в 20-ия час от надпреварата и не го изпусна до края.

След 24 часа, 360 обиколки, над 4700 километра и средна скорост 212 км/ч в най-бързата си обиколка Ford GT №68 с пилоти Себастиен Бурде (Франция), Джоуи Хенд (САЩ) и Дирк Мюлер (Германия) почете легендарната серия победи на марката по исторически начин. Стълбичката на победителите беше допълнена с третото място на Ford GT №69.  

„Това е исторически момент за Ford Motor Company“, заяви Бил Форд, изпълнителен председател на Ford Motor Company. „Осмелихме се да мечтаем, че може да се върнем на Льо Ман 50 години след невероятната победа през 1966-а и да се впуснем в най-трудното състезание в света. Гордостта, която почувствахме, когато Ford GT прекоси финала, беше неописуема. Екипът, проектирал, сглобил и състезавал се с Ford GT, работи неуморно за този резултат и се гордея с всеки един от тях. Екипът Ford Chip Ganassi Racing демонстрира духа на Ford – на иновации, отдаденост и истинска екипна работа. Ценим историята и наследството си, но днес отново правим история и не мога да съм по-горд.“ 

Победата на Ford GT на Льо Ман дойде само година след първите изпитания на състезателния автомобил и по-малко от 6 месеца след първото му състезание. Това е нечувано кратък срок за развитие на състезателен автомобил, особено за състезанията за издръжливост. С титанични усилия екипът на Ford Chip Ganassi Racing превърна Ford GT в победител за по-малко от година. 

„Създаването на автомобил и състезаването с него на Льо Ман е монументална задача“, коментира Марк Фийлдс, президент и главен изпълнителен секретар на Ford Motor Company. „Заехме се и победихме в най-голямото предизвикателство в спортните състезания – „24 часа на Льо Ман“. Беше невероятно да споделим това събитие с нашите дилъри, собственици, служители, спонсори и гости, които се пръскат от гордост, че са част от семейството на Ford. Всеки производител в клас GTE Pro се състезаваше с всички сили и сме развълнувани, че изиграхме нашата роля в това невероятно състезание.“

„Голямо постижение е да се върнем тук 50 години след победата на Ford през 1966 година“, сподели Хенд. „Казахме, че искаме да победим, но да го направим в действителност, е голямо постижение. Този екип постигна много за изключително кратко време. Всички работиха усилено, дори на Коледа и Нова година и ни подариха състезателен автомобил, с който можем да се състезаваме здраво. Печелил съм доста надпревари, но тази е най-голямата. За мен е чест да съм част от тази програма.“

Тази победа е особено сладка за Бурде, роден на метри от пистата. Французинът се е състезавал 10 пъти на Льо Ман, но това е първата му победа. 

„Невероятно е чувството да постигнеш това“, сподели Бурде. „Вложихме толкова много усилия, толкова много емоции и да си този, осигурил победата за семейството на Ford и всички замесени, е много специално преживяване. Днес всичко се подреди за нас – историята, битката между Ferrari Ford, 50-ата годишнина и това, че семейството на Ford беше тук. Да спечелиш на фона на всичко това е изумително чувство.“

Ford GT №66, управляван от Били Джонсън (САЩ), Щефан Мюке (Германия) и Оливие Пла (Франция), беше претендент в началото на състезанието, но малък електрически проблем попречи на атаката му, демонстрирайки непредсказуемостта и тежкия характер на тази надпревара.

Ford GT №67 с екипаж Марино Франкити (Великобритания), Анди Приол (Великобритания) и Хари Тинкнел (Великобритания) имаха проблем със скоростната кутия на старта на състезанието, впоследствие и една лека катастрофа и трябваше да наваксват през всичките 24 часа, завършвайки на девето място. 

Ford GT №66 събра максималните точки за FIA World Endurance Championship за това състезание, което го превръща в претендент за Шампионата и изпраща екипът на Ford Chip Ganassi Racing на следващото състезание със самочувствие и високо вдигната глава. 

Победата на Ford бе под въпрос в края на състезанието, след като водещият екипаж на американците бе наказан заради превишена скорост в бавна зона, както и заради повреда в сензора на колелото, чрез който се следи темпото на автомобила. Впоследствие обаче и Ferrari 82 получи 20 допълнителни секунди заради проблем със светлинната индикация, която посочва класирането на екипажа, което остави Ford 68 в челото.

Коментари
comments powered by Disqus