Технологичните иновации в кросоувъра са свързани основно с мултимедията и сигурността
Първата реформа за компактния Seat Ateca се оказва фейслифтът. По-забележими промени има във външния дизайн, отколкото в салона, въпреки че изглеждаше, че всичко ще бъде обратното. Seat подчертава, че дизайнът е разработен в Барселона, а самият кросоувър е произведен в чешкия град Квасини. Веднага правят впечатления изцяло LED оптиката, новият многофункционален волан, с подгряване, седалката на водача с осем електрически настройки и памет, отопляемото предно стъкло Climacoat.
Ateca има изцяло нова предница . Вместо трапец, шестоъгълникът сега служи като радиаторна решетка. Изцяло LED светлините сега вече влизат в базовото оборудване . И двете брони са сменени заедно със страничните поли. На всички снимки кросоувърът е показан в новата офроуд топ конфигурация Xperience (преди Xcellence).
Новите мигачи също са светодиодни. Накрайниците на изпускателната система сега са поставени „в ъглите“. Името на модела е изпълнено с "ръкописен шрифт", както в Leon. Дължината е увеличена с 18 мм (до 4381 мм), докато широчината, височината и междуосието са същите: 1841 мм, 1615 мм, 2638 мм.
Технологичните иновации са свързани основно с мултимедията и сигурността. Медийният център с интегрирана eSIM карта разбира гласови команди, поддържа безжично Apple CarPlay и Android Auto, осигурява отдалечен достъп до автомобила. На помощ на водача се появява адаптивен круиз контрол, предсказвайки пътната обстановка на навигацията и сензорите. Внедрен е полуавтономен Travel Assist (поддържа Ateca в центъра на лентата, като спазва дистанция), функция Pre-Crash Assist (подготва всички системи за предотвратяване на удар), Emergency Assist (автоматично спиране), Side и Exit Assist (защита от проблеми при излизане от автомобила).
Според испанците интериорът е изцяло дигитализиран. Там е поставен виртуално арматурно табло Digital Cockpit с диагонал 10,25 инча. Новият основен сензорен екран се предлага в два размера: 8,25 и 9,2 инча. Черната централната конзола е освежена с матово сиви акценти.
Гамата на оптимизираните двигатели не е променена. Вярно е, че мощността на базовия турбо двигател 1,0 TSI, който се предлага само с шестстепенна механична предавателна кутия, е намалена до 110 к.с.(-5 к.с.). Междувременно дизеловият агрегат 2,0 TDI има по-слаба версия от 115 к.с. 1,5 TSI бензиновият четирицилив турбо мотор все още осигурява 150 к.с. с механична или със седемстепенна роботизирана трансмисия DSG. За най-добри версии все още се считат 2,0 TSI (190 к.с.) и 2,0 TDI (150 к.с.) с DSG и 4Drive задвижване на всички колела. Датите за началото на продажбите и цените за момента не се съобщават. Актуалният SUV струва от 22 490 до 34 390 евро .