Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сливат GP2 Азия и GP2 Европа

12.07.2011 15:24
Туит
Сливат GP2 Азия и GP2 Европа

Организаторите на GP2 сериите обявиха, че от догодина няма да има отделен азиатски шампионат, а той ще бъде комбиниран с европейския.

Дебютната година за европейските GP2 серии бе 2005-а, като оттогава досега единственият шампион, който не е прогресирал до Формула 1 след титлата си, е Джорджо Пантано (2008). Азиатският вариант на сериите пък започна през 2008 г., като той използваше първата генерация шасита на Dallara, които в европейския аналог отстъпиха мястото си на втората.

Част от отборите също бяха различни, но през тази година всички тимове, които стартираха GP2 Азия, се включиха и в GP2 Европа. Същевременно третата генерация шасита се използваше и в двата шампионата, което логично доведе до предположението, че те ще се слеят в близко бъдеще.

Потвърждението дойде днес от Бруно Мишел, изпълнителният директор на шампионата. „През 2011 г. близо 85% от пилотите, които караха в азиатските серии, участваха и в европейските, а същевременно използвахме GP2/11 автомобила и в двата шампионата“, коментира Мишел.

„За първи път и всички тринайсет тима се състезаваха в двете серии. Говорихме с тях и решихме, че най-логичното е от 2012 г. да ги обединим. Това ще даде възможност на пилотите да натрупат още по-голям опит на пистите за Формула 1 по цял свят и същевременно ще направи шампионата по-атрактивен и силен. Ще обявим календара за 2012 г. и броя стартове по-късно през годината.“

Организаторите обявиха още, че успоредно с Гран при на Абу Даби, което е предпоследен кръг от Формула 1 тази година, ще се проведе Големият финал в GP2. Този старт няма да е кръг от европейския шампионат, но ще даде възможност на тринайсетте отбора и техните пилоти да се борят за солиден награден фонд.

Коментари
comments powered by Disqus